پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا- یک فروشگاه اینترنتی در ژاپن ماکت هواپیمای کوثر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای فروش روی سایت خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا سایت اینترنتی SHOP.NICE2JAPAN با قرار دادن عکسی از ماکت این هواپیما به مشتریانش اعلام کرده است در صورت خرید، ظرف یک تا دو روز می توانند سفارش خود را تحویل بگیرند.
سایت مذکور این ماکت را با تخفیف به مبلغ 6 هزار و 190 ین (هر دلار آمریکا 111 ین) می فروشد در حالی قیمت اصلی آن را 10 هزار و 454 ین اعلام کرده است.
هواپیمای 'کوثر' نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ٣٠ مرداد امسال با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، رونمایی شد.
هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.
این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.