مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که ضرب الاجل شش ماهه معاونت رئیس جمهوری برای جمع آوری فاضلاب پلاژهای دستگاههای دولتی در سواحل دریای خزر بدون هرگونه اقدام مثبتی به اتمام رسیده است.

ضرب الاجل دولت برای پلاژهای ساحل مازندران به اتمام رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: درحال حاضر فاضلاب بیشتر پلاژهای دستگاههای دولتی در حاشیه خزر بدون رعایت مسایل زیست محیطی دفع می شود و این معضل را قبلا به اطلاع نهاد ریاست جمهوری رساندیم و بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهوری ضرب الاجل 6 ماهه برای جمع آوری فاضلاب ها تعیین کردیم که از 2 ماه پیش سررسید شده است.
وی با اعلام این که تاکنون اقدام عملی از سوی مالکان این پلاژها انجام نشده است، گفت: محیط زیست مازندران برای حفاظت از دریای خزر بخصوص شناگاهها، بزودی وظیفه خود را برای برخورد با این پلاژها انجام می دهد.
ابراهیمی اضافه کرد: وجود این فاضلاب ها در حاشیه دریای خزر تهدید جدی برای سلامت شناگران است و محیط زیست در اجرای قانون با هیچ کس و دستگاهی ملاحظه ای نخواهد داشت.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل خزر را در اختیار دارد. طبق آمار رسمی 85 درصد از این ساحل در اختیار دستگاهها و سازمان های دولتی و غیر دولتی است و بقیه در اختیار مردم قرار دارد.
دستکم 40 دستگاه دولتی در سواحل مازندرانی دریای خزر دارای پلاژ هستند که تنها در اختیار کارکنان و کارمندان خودشان قرار می دهند. تصمیم گیری و نوبت بندی برای استفاده از این پلاژها و اداره آنها هم بر عهده سازمان مرکزی دستگاههای متولی در پایتخت است.
آلودگی شناگاههای ساحلی دریای خزر در مازندران سبب شد تا از دو سال پیش محیط زیست به همراه دستگاههای متولی طرح سلامت سنجی این مناطق را به اجرا بگذارد. بر این اساس این طرح برای شناگاهها پرچم هایی با سه رنگ آبی، زرد و قرمز تعریف شده که باید از آغاز فصل شنا نصب شود.
پرچم آبی به معنای تضمین سلامت شناگاه بر اساس معیارهای 17 گانه، پرچم زرد به معنای ایده آل نبودن محیط برای شنا و پرچم قرمز هم بیانگر وضعیت بحرانی است.
تابستان امسال از 47 شناگاه فعال تنها سه شناگاه دارای پرچم آبی بودند در حالی که 40 شناگاه پرچم زرد داشتند و چهار شناگاه هم به خاطر بحرانی بودن وضعیت آلودگی با دریافت پرچم قرمز تعطیل شده بودند.
6982/1654