مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع اخذ عوارض 60 هزار تومانی که در یکی از رسانه ها منتشر شده از اساس کذب محض است.

شهرداری تهران: عوارض 60 هزار تومانی تونل ها کذب محض است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین علی پیرحسینلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اصل خبر پولی شدن تونل ها به آن شکلی که در برخی رسانه ها منتشر شد و نیز صحبت هایی که به نقل از من درخصوص عوارض 60 هزار تومانی انتشار یافت، خلاف واقعیت است و عده ای به یک امر غیرواقعی واکنش نشان می دهند.
به گزارش ایرنا یکی از روزنامه ها امروز در مطلبی به نقل از پیرحسینلو نوشته است: 60 هزار تومان رقمی نیست که مالکان خودروها را چندان تحت فشار قرار دهد.

**شهرداری برنامه ای برای اخذ عوارض ندارد
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ برنامه ای برای اخذ عوارض تردد از برخی تونل های پایتخت در سال 98 ندارد اظهارداشت: هر چند باید از منطق دریافت عوارض بابت ساخت و ساز و استفاده از زیرساخت های شهری از شهروندان و کسانی که از این زیرساخت ها استفاده می کنند دفاع کرد اما این موضوع با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی در اولویت شهرداری تهران نیست.
پیرحسینلو با تأکید بر اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اولویت های مهمتری در دستور کار دارد، گفت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران روز گذشته در یادداشتی کل این موضوع را توضیح داد؛ البته این مساله الزامی بود که از دوره گذشته مدیریت شهری باقیمانده است.
وی تصریح کرد: آنچه در رسانه ها مطرح شد مربوط به یک روند اداری بود که معاونت مالی و اقتصاد شهری لایحه ای پس از تنظیم لایحه ای در این باره از معاونت حمل و نقل و ترافیک درخواست کرده بود تا در این باره نظر کارشناسی ارائه دهد.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: نظر کارشناسی این معاونت با دو محور کلی شامل 'بهای خدمات' به جای دریافت عوارض و هزینه آن در حوزه نگهداری تونل و توسعه حمل و نقل عمومی بود؛ بدین معنا که این موضوع به عنوان منبع درآمدی برای شهرداری تهران در نظر گرفته نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه خیلی ها به این معاونت به علت اعلام زودهنگام برنامه های خود انتقاد می کنند یادآور شد: اگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این حوزه برنامه ای داشت به حتم آن را اعلام می کرد همانطور که پیش از این نیز برنامه های خود را به اطلاع شهروندان رسانده است.
به گزارش ایرنا، موضوع پولی شدن تعدادی از تونل های پایتخت طی روزهای اخیر با واکنش های زیادی همراه بوده است.
براساس اعلام برخی رسانه ها برپایه مفاد این لایحه تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه، امیرکبیر و بزرگراه صدر مشمول دریافت عوارض می شوند و خودروها برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند.
شهردار تهران شنبه هفته جاری با رد اصل موضوع در این باره گفت: این موضوع در حد بحث های کارشناسی است و از اساس صحت ندارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز روز گذشته در یادداشتی نوشت: این پیشنهاد اساسا مربوط به این دوره نیست؛ دقیقا چهار سال قبل در همین ایام جناب آقای قالیباف شهردار وقت تهران در نامه شماره 1153397 مورخ 24/10/93 لایحه‌ای را با عنوان «مجوز اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری» به شورای شهر ارائه کردند که در آن برای همین معابر پیشنهاد اخذ عوارض مطرح شد؛ لایحه اصلاحی آن نیز در تاریخ 16/4/94 به شماره 455683 تقدیم شورای وقت شده، هرچند نهایتا به صحن شورا نرسیده است.
محسن پورسیدآقایی همچنین مبالغ سه هزار تومان برای تردد از هر تردد از این معابر را که برخی رسانه ها اعلام کرده بودند، تکذیب و بیان کرد: در پیش‌نویس لایحه پیشنهادی رقم 400 تومان برای تونل رسالت و 800 تومان برای تونل‌های نیایش، توحید، شهدای غزه و طبقه دوم بزرگراه صدر پیشنهاد شده است که در صورت نداشتن معاینه فنی برتر (و داشتن معاینه فنی عادی) به ترتیب به 500 و 1000 تومان افزایش می‌یابد.
تهرام/9353/ 1008