مثلث آنلاین: بارش برف در ارتفاعات و اطراف کوه آتش فشان نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» سبب شادمانی قشرهای مختلف مردم شهرستان خاش سیستان و بلوچستان به ویژه ساکنان روستاهای دامنه و اطراف تفتان شده است.

تفتان بزرگ سفید پوشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا ریزش برف در ارتفاعات و دامنه تفتان شهرستان خاش بیشتر از همه کشاورزان و دامداران را شادمان و ساکنان این منطقه به درگاه خداوند شکرگزاری کردند.
با ریزش برف و خلق جلوه های زیبای طبیعی مردم از شهر خاش و شهرها و روستاهای همجوار و اطراف برای لذت بردن از این موهبت الهی عازم تفتان شده ضمن تماشای مناظر زیبای برف، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند.
هم اینک شمار زیادی زن و مرد، جوان و نوجوان در مناطق برفی به بازی و گردش و تفریح مشغولند و پیش بینی می شود این پدیده زیبا امروز و فردا شمار زیادی از خانواده های زاهدانی و سایر شهرها را جذب کند.
گرچه ریزش برف سبب شادمانی مردم شده اما برخی از محورهای روستایی حاشیه تفتان را نیز بسته است بطوریکه مسیرهای تردد منتهی به سردریا، ولان و تمندان از طرف انجرک، سردریا، سنیب و نرون و غیره بسته شده است.
با تلاش های راهداران، دهیاری و شورای تمندان و مردم بومی در نقاطی که بارش برف وجود داشته مانند مسیر جم چین و تمندان بازگشایی شده البته برای سفر به سردریا باید جوانب احتیاط رعایت شود.
با توجه به ریزش سنگین برف در این محور رانندگان باید خودروهایشان را مجهز به زنجیر چرخ، امکانات گرمایشی، خوراک و پوشاک گرم کنند تا سرنشینان خودروها در این مسیرها دچار مشکل نشوند.
خان محمد کردی دهیار تمندان تفتان خاش گفت: بارش سنگین برف پس از سالها خشکسالی به مردم این منطقه امید بخشیده و هم اینک مردم از وقوع آن بسیار شادمان هستند و مردم از شهر خاش و شهرهای همجوار نیز سرازیر هستند تا زیبائی های برف را از نزدیک ببینند و به گردش و تفریح بپردازند.
وی اظهار داشت: در برخی محورهای روستایی شاهد مسدود بودن راهها بودیم که با اقدامات فوری بازگشایی شد.
کوه تفتان و روستاهای حاشیه و دامنه آن از مناطق دیدنی و جذاب سیستان و بلوچستان در چهار فصل سال است که مردم این استان با اندک فرصتی برای تفریح و گردش به دامنه های این کوه آتشفشان نیمه فعال سفر می کنند.