مثلث آنلاین: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: با تلاش و مشارکت ماموران این فرماندهی و نیروی دریایی سپاه استان بوشهر یک فروند کشتی صیادی ایرانی متخلف به علت صید غیرمجاز ترال (کف روب) روز پنجشنبه در کانال ورودی بوشهر به همراه محموله ماهی توقیف شد.

یک شناور صیادی غیرمجاز ترال (کف روب) در استان بوشهر توقیف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ نادر اسدالهی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در پی شکایت 30 صیاد گناوه مبنی بر صیدغیرمجاز این کشتی در حوزه استحفاظی آب های ساحلی این شهرستان و واردشدن خسارت زیاد به ادوات و تجهیزات صید آنان ، این فرماندهی ردیابی آن را در دستور کار قرار داد و در عملیاتی شناسایی شد.
وی اظهارداشت: دستور توقیف این کشتی با حکم مرجع قضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه به این فرماندهی انجام شد.
فرمانده پایگاه دریابانی گناوه یادآورشد: میزان صید ماهی این کشتی هنوز مشخص نشده است.
صید ترال از شیوه‌های مخرب صید است که بسیاری از آبزیان را تهدید می‌کند و در سال‌های اخیر باعث کاهش ذخایر دریایی شده و زنگ خطری برای نابودی آبزیان است.
ترال یا گوفه تور ماهیگیری بزرگی به شکل قیف است که از دو طرف به تخته‌هایی متصل است و دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود و صیدی که به این شیوه انجام گیرد صید ترال خوانده می‌شود.
این شیوه صید دارای خطرات بسیار زیادی برای آبزیان به ویژه آبزیان کف‌زی است و عامل انقراض برخی از آبزیان و نابودی موجودات دریایی ماکول و غیرماکول است.
صید مجاز ترال تنها از اول مردادماه به مدت 45 روز در دریا برای همه شناورهای مجوز دار صید میگو مجاز است اما درسال های اخیر صید بی رویه در فصل های صید ممنوع با استفاده از روش های مخرب توسط این شناورها گلایه و اعتراض شدید صیادان را درپی داشته است.
6164/6045