مثلث آنلاین: دنیا دختر ساروی که آذر سال گذشته با انفجار خانه‌اشان پدر و مادرش را از دست داد و خود نیز دچار سوختگی زیادی شد.

زندگی غمبار دختری که پدر و مادرش زنده زنده سوختند؛ تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دنیا دختر ساروی که آذر سال گذشته با انفجار خانه اشان پدر و مادرش را از دست داد و خود نیز دچار سوختگی زیادی شد، امسال، مادر ندارد تا امروز روزش را به او تبریک بگویدو بر دست مادرش بوسه بکارد، اما خانم مدیر مهربان مدرسه دنیا، فکر خوبی کرد تا غم دنیا امروز کمتر شود.

ساعت 2 نیمه شب بود که حادثه انفجار گاز در منزلی در خیابان فلسطین ساری در 24 آذرماه 96 رخ داد، ولی تصویر آن هر روز و هر لحظه مقابل چشمان دنیا تکرار و تکرار می‌شود.

دنیا در آن لحظه هیچ‌گاه تصویر پدر و مادرش را فراموش نمی‌کند که به هر طرف می‌دویدند، تلاش پدرش برای باز کردن در قفل شده، شکستن پنجره و راهروهای پُرخون از ذهنش حتی برای لحظه‌ای دور نمی‌شود.

دنیا با وجود سن پایین خود دردی را تجربه کرد که تحمل آن در توان فرد مسن نیست چه برسد به یک دختربچه‌ای که به‌دلیل سوختگی آن شب تمام زندگیش درد می‌کند.

زندگی غمبار دختری که پدر و مادرش زنده زنده سوختند؛ تصاویر

امسال دنیا به پیشواز دومین عید بدون پدر و مادر پشتوانه محکم در زندگی می‌رود؛ ولی حس و حال دنیا همانند روزهای اولی است که بدون پدر و مادرش تاب آورده باوجود اینکه جلسات مشاوره‌اش سرجایش است، ولی محال است خاطره آن شب برایش عادی شود و تمام خاطره‌ها هر لحظه و هر ساعت از مقابل چشمان این کودک مرور می‌شود.

با وجود اینکه همه مراعات حال دنیا را می‌کنند تا بیشتر از این آسیبی به روحیه‌اش وارد نشود، ولی دنیا دلتنگ است، دلتنگ آغوش گرم مادر و نوازش‌های مهربانانه پدرش است.

باوجود این حادثه تلخ و درد و رنج بیماری دنیا که خواب چند دقیقه‌ای و خوردن غذا برایش تبدیل به رویا شده، دانش‌آموز سخت‌کوشی اس و باوجود اینکه انگشتانش پیوستگی دارد تمام تلاشش را برای انجام تکالیفش بکار می‌گیرد و توانسته رضایت مدیر مدرسه، معلم و هم‌شاگردی‌هایش را فراهم کند.

دنیا طی ماه‌های اخیر به‌دلیل اینکه بدنش نسبت به لباسش آلرژی پیدا کرد دیگر قادر نیست لباس سوختگی مخصوص را بپوشد که همین موضوع روند درمانی این کودک را به تاخیر می‌اندازد.

همچنین در پیگیری مراحل درمانی‌اش نیز لیزردرمانی به‌دلیل درد زیاد و تزیق کورتون به‌دلیل عوارض بالایی که داشت توصیه نمی‌شود.

عمه دنیا که در طول دوران درمان همراه این کودک است درباره وضعیت کنونی دنیا گفت: هیچ چیزی از گذشته دنیا باقی نمانده تنها خانه پدری یادگار خاطرات گذشته دنیا است که در رهن بانک است.

وی افزود: با توجه به عدم پرداخت اقساط، بانک منزل مسکونی دنیا در مزایده است که قول مساعد داده شده از سوی بهزیستی که تنها یادگار پدری برای دنیا باقی بماند.

معتمدی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و بازدیدهای انجام شده با وجود قول‌های داده شده هنوز اقدامی برای منزل مسکونی دنیا صورت نگرفته به همین دلیل در حال بازسازی منزل هستیم تا بتوانیم با دریافت اجاره بخشی از هزینه‌های درمانی دنیا را تامین کنیم.

عمه دنیا تصریح کرد: از سوی پزشکان توصیه شده که لیزردرمانی را به‌دلیل درد زیاد و همچنین کورتون به‌دلیل عوارض بالا برای این کودک انجام نشود و دنیا برای خرداد ماه 98 برای ویزیت و آمادگی برای جراحی عازم تهران شود.

41231