مثلث آنلاین: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر حمایت از علوم پایه و بنیادی، گفت: ما امروز به شرکت‌هایی که از تحقیقات بنیادی حمایت کنند، نیازمندیم؛ چرا که اگر علوم پایه و بنیادی را رها کنیم، در آینده آسیب خواهیم دید.

نیازمند شرکت‌های حامی تحقیقات بنیادی هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌به‌گزارش ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر، یکشنبه 12 اسفند در جشنواره دستاوردهای منطقه 7 عملیات انتقال گاز، با بیان اینکه دانشگاه خانه جامعه است، اظهار کرد: دانشگاه یک واژه جهانی است و متعلق به همه جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز سواد دانش تنها نیست، بلکه در تعریف جدید سواد، توان به کارگیری دانش و خلق ثروت است، به‌طوری‌که امروزه می‌‎بینیم سرمایه شرکت‌های بزرگ دنیا یک دهم سرمایه شرکت مایکروسافت و اپل است که نشان‌دهنده ارجحیت علم و دانش است.

وی با بیان اینکه امروز نیاز داریم از دانش، ثروت خلق کنیم، یادآور شد: این موضوع باید در دانشگاه‌ها و ارتباط آن با جامعه اتفاق بیفتد.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه باید در کنار فناوری نگاه نوآورانه نیز داشته باشیم، تأکید کرد: در کنار حمایت از تحقیقات بنیادی باید تحقیقات کاربردی نیز به‌کار رود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه نزدیک به 1600 شرکت در استان همدان مورد بررسی قرار گرفته است، یادآور شد: از این تعداد 70 شرکت دارای واحد تحقیق و توسعه بود که این واحد فقط در 7 شرکت استان فعال است.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه بوعلی سینا در گروه یک درصد دانشگاه‌های مؤثر دنیا قرار گرفته است، عنوان کرد: این دانشگاه در سال‌های اخیر توانسته چندین گریت بین‌المللی ISI را کسب کرده است.

انتهای پیام