مثلث آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته در روزهای پایانی سال متکدیان ارومیه جمع آوری و این شهر به شهری بدون گدا تبدیل می شود.

ارومیه شهر بدون گدا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سحابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جهادی جمع آوری متکدیان شهر ارومیه توسط شهرداری آغاز شده و هدف این طرح تبدیل ارومیه به شهر بدون گداست.
وی اظهار داشت: متکدیان این شهر در قالب این طرح به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌شوند.
وی بیان کرد: افرادی که در قالب این طرح از سطح شهر جمع آوری می شوند، به مراجع قضایی، اورژانس اجتماعی بهزیستی و کمپ‌های ماده 16 نیروی انتظامی تحویل داده می‌شوند.
وی ادامه داد: 70 درصد متکدیان شهر ارومیه غیر بومی هستند و تنها 30 درصد بومی یا از اطراف شهر هستند.
سحابی افزود: مردم ارومیه در جمع آوری گدایان یاور شهرداری باشند و با تماس با شماره تلفن 137 مرکز ساماندهی متکدیان محل فعالیت متکدیان را به این مرکز اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: بیشتر این گدایان گداهای باندی و حرفه ای هستند و از حس نوع دوستی مردم سوء استفاده می کنند.
وی از مردم خیّر و نیکوکار شهر ارومیه درخواست کرد تا از کمک به متکدیان خودداری کنند تا بساط گدایی از سطح شهر برچیده شود.
وی افزود: مردم خیّر و نیکوکار ارومیه برای کمک به نیازمندان می توانند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام کنند تا این کمک های خیرخواهانه به دست نیازمندان واقعی برسد.
به گزارش ایرنا، تکدی گری از جمله معضلات دیرینه اجتماعی در برخی از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه است؛ معضلی که در بیشتر موارد توسط افراد غیربومی در این شهر سرسبز و خوش آب و هوا شکل می گیرد و مقابله با آن نیازمند مشارکت های مردمی و تلاش های مضاعف متولیان است.
برخی ها باور کرده اند که احدی بدون داشتن نیاز مالی دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کند غافل از اینکه در بیشتر موارد عده ای سودجوی آشنا یا غریبه، پول های متکدیان کوچک و بزرگ را می ستاند و به آنان پول تو جیبی می دهد.
8137/7129