مثلث آنلاین:مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.85 بوده و نسبت به مشابه سال گذشته شاهد افزایش 25 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه بوده‌ایم.

تراز دریاچه ارومیه 25 سانتی‌متر افزایش یافت/شناسایی 22 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوضه آبریز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرهاد سرخوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به شناسایی 22 هزار حلقه چاه غیرمجاز جدیدالحفر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه پیگیر موضوع است تا اقدامات لازم برای برخورد با این افراد توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی انجام گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.85 بوده و نسبت به مشابه سال گذشته شاهد افزایش 25 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه بوده‌ایم.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و 402 کیلومتر مربع است افزود: این وسعت نسبت به مشابه سال گذشته 286 کیلومتر مربع افزایش را نشان می‌دهد.

وی حجم کنونی آب دریاچه ارومیه را دو میلیارد و 250 میلیارد متر مکعب خواند و بیان کرد: امسال نسبت به مشابه سال گذشته حجم آبی دریاچه ارومیه 560 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

سرخوش با اشاره به اینکه رهاسازی مرحله دوم آب به سمت دریاچه ارومیه همچنان ادامه دارد اظهار کرد: این رهاسازی‌ها از سد مهاباد و شهیدکاظمی بوکان بوده و در مرحله دوم، رهاسازی 515 میلیون مترمکعب ابلاغ شده که تاکنون 480 میلیون مترمکعب آن به سمت دریاچه ارومیه منتقل شده و مرحله سوم رهاسازی نیز پس از بارش‌ها و تعیین میزان منابع و مصارف مشخص می‌شود.