مثلث آنلاین:بانک مرکزی سوئیس از اسکانس‌های جدید 1000 فرانکی که معادل تقریبا 1000 دلار ارزش دارد، رونمایی کرد.

ارزشمندترین اسکناس برابر با 1000 دلار آمریکا را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بانک مرکزی سوئیس از اسکناس جدید 1000 فرانکی خود که معادل ۹۹۸.۹۰ دلار ارزش دارد رونمایی کرد که یکی از ارزشمندترین اسکناس جهان شناخته می شود.

علت انتشار این اسکناس به محبوبیت استفاده از پول نقد در فرهنگ سوئیسی ها است. بانک ملی سوئیس در اطلاعیه ای اعلام کرد این اسکناس ها از سیزدهم ماه جاری میلادی در دسترس خواهد بود؛ این در حالی است که دیگر بانک های مرکزی در حال کنار گذاشتن اسکناس های با ارزش بالای خود به دلیل استفاده آنها در پولشویی و فعالیت های مجرمانه هستند.

البته از ماه ژانویه سال جاری میلادی 17 بانک از 19 بانک مرکزی منطقه یورو انتشار اسکناس های 500 یورویی را متوقف کردند. بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد نشانه ای وجود ندارد که مجرمین از اسکناس های 1000 فرانکی بیشتر از اسکناس های دیگر استفاده کنند.

بانک ملی سوئیس که همان بانک مرکزی این کشور است اعلام کرد اسکناس های فعلی مناسب و مطابق با آنچه که مردم می خواهند است و انتشار اسکناس 1000 فرانکی برای بانک ملی سوئیس اهمیت دارد.

ارزشمندترین اسکناس جهان معرفی شدند

این اسکناس جدید برای پرداخت های بالا و همچنین ذخیره دارایی استفاده می شود. پول نقد همچنان در سوئیس بسیار محبوب است. بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد در حدود 47 میلیون قطعه اسکناس 1000 فرانکی در چرخه پولی وجود دارد که ۱۰.۵ درصد افزایش نشان می دهد و 62 درصد از ارزش تمام اسکناس های سوئیسی را تشکیل می دهد. امنیت اسکناس های جدید 1000 فرانکی بسیار بالا است و جعل آن تقریبا غیر ممکن است.

در سال های اخیر اسکناس های 1000 فرانکی توسط افرادی که خواهان نرخ بهره منفی بودند، استفاده می شود. بهره منفی به معنی آن است که اگر افراد پول خود را در زیر تشک مخفی کنند، ارزش آن کسر نمی شود. بر پایه این گزارش، گفته می شود از این اسکناس های 1000 فرانکی می توان برای فرار احتمالی مالیاتی استفاده کرد که مقامات و قانونگذاران سوئیسی در این رابطه باید هوشیار باشند.

223224