پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

رییس پلیس فتا یزد گفت: افراد سودجو با هویت های جعلی، برای مقاصد خاص مثل اخاذی و خصومت های شخصی با کاربران ارتباط برقرار می کنند و باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شوند.

اینستا
به گزارش فرانگر

سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: با مراجعه فردی به این پلیس مبنی بر این که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سوی فردی با هویت کاذب مورد هتک حیثیت و مزاحمت قرار گرفته است، با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: شاکی مدعی شده بود با توجه به مشکلات و اختلافاتی که با همسرم دارم، حدود یک ماه پیش با فردی بظاهر خانم با توجه به پروفایل و مشخصاتی که به بنده داده بود ارتباط برقرار کردم و به عنوان درد دل مشکلاتی که با همسرم داشتم را با وی در میان گذاشتم و چند روز پیش در رستورانی قرار ملاقات حضوری داشتیم.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: شاکی بعد از حضور در محل رستوران و انتظار برای ملاقات حضوری با فرد مورد نظر، با تماس همسر خود مواجه شده و متوجه می شود که فرد مورد نظر اسکرین شات تمامی درد دل ها و گفت و گو های وی را برای همسرش ارسال کرده است.

ابوطالبی در ادامه با اشاره به هویت های کاذب در فضای مجازی تصریح کرد: کاربران در فضای مجازی به هویت های کاذب اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو با هویت های جعلی و برای مقاصد خاص مثل اخاذی و خصومت های شخصی با کاربران ارتباط برقرار می کنند و باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شوند.

این مقام مسئول در توصیه به شهروندان تأکید کرد: انتخاب رمزهای عبور مجزا برای هر حساب کاربری و همچنین الگوبرداری از الگوریتم های پیشرفته رمزنگاری یکی از گزینه های مهم در جلوگیری از دستیابی سودجویان به اطلاعات مهم افراد است از سویی کاربران دقت داشته باشند که نباید از اطلاعات شخصی و قابل حدس استفاده کنند و در انتخاب رمزهای خود، حروف بزرگ و کوچک، علائم های اختصاری، استفاده از زبان های مختلف و عدم استفاده ترتیبی اعداد و حروف، را رعایت نمایند تا رمز قوی داشته باشند.

سرهنگ ابوطالبی، سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) را به عنوان پل ارتباطی با شهروندان معرفی کرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می توانند آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.