مثلث آنلاین: رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: چالدران با دمای منفی 10 درجه سانتی گراد سومین شهر سرد کشور در شبانه روز گذشته بود.

سه شهر سرد ایران در شبانه روز گذشته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوا در بیشتر مناطق آذربایجان غربی طی 48 ساعت گذشته به طور میانگین هفت درجه کاهش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته نیز دمای هوای آذربایجان غربی به طور میانگین سه درجه سانتی گراد کاهش یافت.
وی گفت: در همین مدت زرینه در استان کردستان و شهرکرد با دمای منفی 12 درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور بودند و کوهرنگ با دمای 11 درجه دومین شهر سرد کشور گزارش شده است.
وی افزود: روند کاهش دمای هوا تا روز دوشنبه همراه با جوی آرام و پایدار تداوم خواهد داشت و از دوشنبه به تدریج روند افزایش دمای هوا شروع می شود.
محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 10 و تکاب با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان غربی و پلدشت با دمای 14 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بودند.
رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه نیز بین منفی 2 و 11 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی 3 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129