حال و هوای شهر مشهد در روز اول فروردین هر سال بوی انتظار می‌دهد، در این روز زائران امام رضا(ع) مهمان مشهدی‌ها هستند، زائران و مجاوران امام رضا(ع) دل‌هایشان به دیدار با مقام معظم رهبری در نخستین روز سال گرم است.

حال و هوای حرم شمس شموس در نخستین روز سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزری فارس از مشهد، پایتخت معنوی ایران امروز حال و هوای دیگری دارد، نه‌تنها مردم مشهد بلکه از همه شهرها و روستاهای کشور سیل عاشقان امامت و ولایت به مشهد آمده‌اند، حال و هوای مشهد در روز اول فروردین هر سال بوی انتظار می‌دهد، در این روز زائران امام رضا(ع) مهمان مشهدی‌ها هستند، زائران و مجاوران امام رضا(ع) دل‌هایشان به دیدار با مقام معظم رهبری در نخستین روز سال گرم است.

مشهد آماده دیدار با یار است

مشهد آماده دیدار با یار است، کوچه‌ها و خیابان‌ها تمیز شده‌اند، بوی گل و گلاب به مشام می‌رسد، تمام بلوارها و میدان‌های سطح شهر گل‌آرایی شده، نه برای بهار که برای قدم‌های پدر ایران زمین!

بزرگ و کوچک، پیر و جوان، زن و مرد، زائر و مجاور همه خود را برای ورود یار خراسانی مهیا کرده‌اند، همه در تکاپو هستند تا میزبان یار خراسانی باشند، شهر آماده است برای دیدن یار؛ شهر بیشتر از هر زمان آراسته شده است.

هر لحظه و ثانیه که می‌گذرد قرار است وصال یار نزدیک‌تر شود، در مسیر حرم مطهر رضوی، افراد زیادی را می‌بینم که چهره و لهجه مشهدی ندارند و مشخص است که زائر هستند.

حال و هوای حرم شمس شموس در نخستین روز سال

با چند نفر از آنها همکلام می‌شوم، زن میانسال با لهجه زیبای مازندرانی می‌گوید: سالی یک بار توفیق دارم که به دیدار رهبرم بشتابم و سعادت نصیبم می‌شود تا در حرم امام هشتم(ع) این دیدار را تازه کنم، روز اول فروردین مشهد را با دنیا عوض نمی‌کنم، عطر و رنگ و بوی امام رضا(ع) که جای خود دارد و خوش به‌حال شما مشهدی‌ها که چنین نعمتی دارید روز اول فروردین مشهد دو امام دارد، تصویری از رهبری از کیفش در می‌آورد و همزمان اشکانش را با گوشه روسری پاک می‌کند.

سفر به مشهد همزمان با اول فروردین

وارد حرم که می‌شوم عقربه‌های ساعت، ۱۲:۴۰ دقیقه را نشان می‌دهد، از بسط شیخ طوسی به سمت صحن غدیر و از آنجا صحن جامع رضوی میروم، سخنرانی مقام معظم رهبری مانند هر سال قرار است ساعت 15 در رواق امام خمینی (ره) برگزار شود.

چشمم که به صف می‌افتد م‌یفهمم باز هم جا مانده‌ام، با خادمان صحبت می‌کنم می‌گویند مردم از ساعت 7 و نیم صبح در صف هستند، اما در رواق ساعت 11 گشوده شده است.

با زن جوانی که نوزادی در آغوش دارد سر حرف را باز می‌کنم اهل شیراز است و به قول خودش هر سال زرنگی می‌کند و روز اول فروردین به مشهد می‌آید تا هم امام رضا را زیارت کند، هم با دیدن چهره نورانی رهبر غم یک سال از دلش برود، چشمانش که بارانی می‌شود آسمان هم آرام آرام بغضش ‌می‌ترکد.

وقتی منتظر باشی زمان دیر می‌گذرد، بالاخره نوای آسمانی قرآن از بلندگوها پخش می‌شود و بعد از آن زمزمه زیارت امین الله، در هوایی نیمه ابری و باران نم نم آن هم در کنار مضجع نورانی امام رئوف و چشم به راه پدری فرزانه و مهربان، حسی است که اگر بخواهی با کلمات توصیفش کنی، قلم شرمنده می‌شود.

همه آمده‌اند تا این رویداد را از کنار مرجع شریف امام رضا(ع) به نظاره بنشینند و در بهار علوی با فرزند خلفش، تجدید بیعت کنند و به فرامین ایشان گوش بسپارند، این مردم آماده‌اند تا به دشمن نشان دهند 40 سال آقایی و استقلال، اتفاقی نیست، مشهدالرضا و زائران و مجاورانش و تمام عاشقانی که دلشان برای ایران و ایرانی می‌تپد، همه در انتظار حلول روی ماه رهبری ثانیه‌ها را می‌شمارند.

کمتر از 5 دقیقه به لحظه دیدار باقی است که مجری اعلام می‌کند، سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت 16 انجام می‌شود.

حال و هوای حرم شمس شموس در نخستین روز سال

فرصت را غنیمت می‌شمارم و سراغ صف مردها می‌روم، پیرمرد و جوان و کودکانی که از خوشحالی یر از پا نمی‌شناسند کنار هم ایستاده اند، محمدرضا محمدپور کارگر یزدی جوانی است که برای اولین بار است به مشهد آمده و به گفته خودش امروز اگر موفق شود با این صف طولانی وارد رواق شود و رهبری را ببیند بهترین روز زندگی 30 سال‌‌اش است.

ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه انتظار به پایان می‌رسد و در حرم شمس‌الشموش ماه حلول می‌کند، مردم با شعارهایی همچون «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» مراتب عشق و ارادت خود را به پدر ایران زمین نشان می‌دهند، زائران و مجاورانی که از طریق مانیتورهای داخل صحن مراسم را دنبال می‌کنند با دیدن روی ماه رهبرشان قیام می‌کنند و شعار می‌دهند.

دختر جوانی کنارم می‌نشیند که با وجود انتظار زیادی که در صف کشیده، اما نتوانسته داخل رواق شود، چشمانش خیس است، اما می‌گوید دلخوشم که امروز در هوایی نفس می‌کشم که رهبر عزیزم نفس می‌کشد، این همه عشق و ارادت اتفاقی نیست.

با وجود همه منفی‌بافی‌ها، فرافکنی‌ها و پیش لینی‌های ناامید کننده از سال ۹۸، رهبر آمده است تا در کنار مضجع نورانی امام رئوف، دل‌هایمان را آرام کند، صدای پدر ایران زمین از جنس آرامش است.

===================

گزارش از: معصومه مومنیان

===================

انتهای پیام/ 70068