باشگاه خبرنگاران نوشت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2284 تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۹.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

10 درصد کاهش تردد نسبت به دیروز/جاده ها خلوت تر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2284 تردد شمار فعال در محورهای برون شهری ، نسبت به روز قبل ۹.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۵.۲ درصد، اوج تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز 1398

با توجه به افزایش تردد و حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز سال 1398 و به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا پایان روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۷ به شرح ذیل اجرا خواهد شد.

۱- عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها، محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع است.

۲- در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۹۸/۰۱/۱۳ در تمام محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۸، ۹۷/۱۲/۲۹، ۹۸/۰۱/۰۸، ۹۸/۰۱/۱۱ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه، جمعه و شنبه تاریخ‌های 4 و 9 و 15 و 16 و ۹۸/۰۱/۱۷، تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.
محور هراز

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است.

تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز سه شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۳ و از ساعت ۰۶:۰۰ روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۴ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز پنچشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۰ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۱ تا ساعت ۲۲:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۷ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آمل به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به آمل بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های 4 و 9 و 15 و ۹۸/۰۱/۱۶ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انوع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروز کوه

الف) تردد انواع تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 28 و ۹۷/۱۲/۲۹ و ۹۸/۰۱/۰۸ از مسیر جنوب به شمال تهران - فیروزکوه - قائمشهر ممنوع است.

ب) تردد تمام تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 4 و 15 و ۹۸/۰۱/۱۶ از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر - فیروزکوه - تهران ممنوع است.

آزاد راه کرج - قزوین

تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 28 و ۹۷/۱۲/۲۹ و در مسیر غرب به شرق نیز از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 4 و 9 و 15 و ۹۸/۰۱/۱۶ ممنوع است.

محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس

تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ‌های ذیل در این محور ممنوع است:

از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 28 و ۹۷/۱۲/۲۹،
از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های 9 و 15 و ۹۸/۰۱/۱۶،


محورهای اردبیل - آستارا، اردبیل - سرچم و بالعکس

تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ‌های ذیل در این محورها ممنوع است:

از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۸ و ۹۸/۰۱/۱۱،
از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹۷/۱۲/۲۹ و 4 و 9 و 15 و ۹۸/۰۱/۱۶.


محدودیت‌های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد تمام خودروهای ترانزیت مواد سوختی در شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۸ ممنو ع. است. ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال 1398 صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.
17231