رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی از شنبه بارش ها در سطح استان آغاز می شود.

بارشها از شنبه در آذربایجان غربی آغاز می شود/احتمال وقوع سیلاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر روز جمعه تا روز یکشنبه، به تناوب شاهد بارش باران با احتمال رعد و برق در نقاط مستعد تگرگ همراه با وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها طی این مدت، بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.

صابری با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا، بارشها بتدریج از مناطق جنوبی و مرکزی استان آغاز می‌شود ادامه داد: بارش‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط کشور و از جمله در استان گسترش می‌یابد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امروز بعد از ظهر شرایط جوی برای رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات مرزی استان فراهم است.

صابری مجموع بارندگی 24 ساعته در شهرها و ایستگاههای هواشناسی استان ارومیه ۳، خوی ۹.۲، سردشت ۵.۷، فرودگاه خوی ۲، شوط ۰.۹، چالدران ۰.۸، نازلو ۰.۷، چایپاره ۰.۷، تکاب ۰.۴، سلماس ۰.۳، بوکان ۰.۳، ماکو ۰.۲ و پلدشت ۰.۲ میلیمتر عنوان کرد.