مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان سازمان محیط زیست با اشاره به پیدا شدن لاشه 160 رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان گفت: نمونه‌گیری از بافت‌ها انجام شده و دلیل تلف شدن این حیوانات در دست بررسی است.

کشف لاشه 160 رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان؛ علت در دست بررسی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، به نقل از روابط عمومی محیط زیست گلستان ، مجید خرازیان مقدم پس از بازدید از منطقه تلف شدن قوچ و میش‌های اوریال در منطقه میرزابایلو در پارک ملی گلستان، اظهارداشت: طبق گزارش رئیس پارک ملی گلستان، در چند روز گذشته تعداد 160 راس لاشه قوچ و میش اوریال در منطقه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع توسط محیط بانان پارک ملی گلستان کشف شد که پس از حضور دامپزشکان در منطقه و بررسی وضعیت تلفات و لاشه‌های مشاهده شده، نمونه‌گیری‌ها انجام شد.

وی افزود: به رغم اینکه نمونه‌گیری از لاشه‌ها به دلیل اینکه حدود ده روز از تلف شدن آنها گذشته بود مقدور نبود اما با تلاش اکیپ اعزامی نمونه‌هایی از بافت‌ها، محتویات معده، کبد و دستگاه گوارش این حیوانات برای تشخیص دلیل مرگ از سوی گروه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گرفته و نمونه‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی گلستان و خراسان شمالی ارسال شد.

خرازیان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نمونه‌ها از طریق دامپزشکی به آزمایشگاه مرکز تشخیص دامپزشکی در تهران ارسال خواهد شد و هر گونه اظهار نظر قطعی نیز مستلزم اعلام کتبی نتایج آزمایش‌ها از سوی دامپزشکی خواهد بود.

وی افزود: در بازدید از پارک ملی گلستان، اقدامات بسیار خوبی برای پایش بیشتر حیات وحش در حال انجام است و مشاهده قوچ، میش، کل و بزهای منطقه آلمه و تنگه گل نشان دهنده سلامت حیات وحش این مناطق است.