مثلث آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به واسطه بارش‌های اخیر در کشور و استان مرکزی تالاب میقان اراک به صورت 100 درصدی آبگیری شده است.

تالاب میقان اراک 100 درصد آبگیری شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شدت و حجم بارش‌های نوروزی در کشور و استان مرکزی افزود: این بارش‌ها منجر به آبگیری 100 درصدی تالاب میقان اراک شد به طوری که طی 40سال اخیر این حجم آبگیری مسبوق به سابقه نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم آبگیری کنونی تالاب در وضعیت عالی قرا دارد و حتی در صورت ادامه بارندگی‌ها مشکلی برای تالاب ایجاد نخواهد شد، گفت: این حجم آبگیری تاثیر مثبتی بر سفره‌های آب زیرزمینی خواهد داشت و این میزان ترسالی تالاب باعث می‌شود که در تابستان مشکلی در خصوص گردوغبار نداشته باشیم.

میرزایی در خصوص اثرات و خسارت‌های احتمالی بارش‌های اخیر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بیان کرد: خوشبختانه بارندگی دراین مناطق حفاظت شده استان مشکلی را برای حیات وحش ایجاد نکرد، اما خساراتی به ساختمان‌های قدیمی پاسگاه‌های محیط‌بانی وارده شده است به طوری که حدود 100 متر از دیواره‌های این پاسگاه‌های تخریب شده است.

وی با اشاره به نوروز و تخلفات در حوزه محیط زیست استان مرکزی گفت: خوشبختانه تخلف خاصی در حوزه شکار در نوروز در مناطق تحت مدیریت استان و محیط زیست بروز نکرده است و محیط بانان نیز روند پیشگیرانه را دنبال کردند.