کرج - ایرنا - فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به حوادث سیل نوروزی در مناطق مختلف کشور و استان البرز گفت: دهیاران باید مانع هر گونه ساخت وساز در حریم های رودخانه های این شهرستان شوند.

دهیاران مانع ساخت وساز در حریم رودخانه ها شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: رودخانه خوران شهرستان ساوجبلاغ از جمله محدوده هایی است که باید به لحاظ ساخت و ساز آسیب شناسی شود.
وی با قدردانی از تلاش دستگاه های اجرایی شهرستان ساوجبلاغ برای مدیریت بحران سیل روزهای اخیر گفت: باید نقاط بحران خیز روستایی را شناسایی کنیم و مانع ورود سیلاب به روستا شویم.
پالیزگیر به برخی شاخص های خدماتی و تولیدی در سال 97 اشاره کرد و افزود: پارسال 114 طرح تولیدی روستایی با پرداخت 420 میلیارد ریال تسهیلات در ساوجبلاغ راه اندازی شد.
وی با اشاره به تحقق 142 درصدی اشتغال درسال 97 شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: این شهرستان با ثبت هفت هزار و 750 نفراشتغال در سامانه رصد رتبه نخست استان البرز را کسب کرد.
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در این نشست ضمن قدردانی از مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه مدیریت بارندگی و سیلاب اخیر اظهار داشت: امیدواریم همه مدیران دلسوز و جهادگر استان البرز با وحدت و همدلی، امور را به بهترین نحو مدیریت کرده تا این شرایط و مقطع نیز به نحو مطلوب پشت سر گذاشته شده و به شایستگی از آن عبور کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین روح اله مختاری از مردم و مسئولان خواست در حد توان برای رفع مشکل سیل زدگان کمک کنند تا بخشی از آلام آنها کاسته شود.
امام جمعه بخش چهارباغ دراین نشست ضمن ابراز تاسف و همدردی با مردم خسارت دیده، از همدلی، اتحاد و انسجام مردم مومن، نیروهای مسلح، مسئولین جهادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در امر کمک رسانی به مردم سیل‌زده استان قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی نیز از برخی افراد که در فضای مجازی حق را زیر پا گذاشته و با تشویش اذهان عمومی و خدمات مدیران را در جریان سیل اخیر کشور زیر سئوال بردند، انتقادکرد و گفت: کسانی که خدمات شبانه روزی مدیران را به تمسخر می گیرند و دل مردم را در اوج بحران خالی می کنند، رفتار آنان غیر معقول و از سر بی تقوایی است.
امام جمعه چهارباغ خطاب به مدیران تاکید کرد که وظیفه شما خدمت است و باید در انجام این فریضه بزرگ از یکدیگر سبقت بگیرید.
محمدی با اشاره به مشکلات زیرگذرهای روستاهای شهرستان ساوجبلاغ تاکید کرد: در سال 98 بودجه‌ای مصوب شود تا نسبت به اصلاح زیر گذرهای شهرستان اقدام شود.
9933/ 6155