مثلث آنلاین: معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: سد کردن و لایروبی نشدن مسیر رودخانه های ازعوامل اصلی وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و خیابان ها است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش اشترینان در محل بخشداری افزود: جاری شدن سیل صدمات و خسارت های بسیاری در حوزه های مختلف وارد کرد که اگر اقدامات پیشگیرانه انجام می شد خسارات کمتر بود.
وی اظهارداشت: جاری شدن سیل و بروز خسارات یک فرصت را ایجاد کرد تا پیشگیری را در کارها مقدم بداریم و از ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها جلوگیری کنیم.
فرماندار بروجرد بیان کرد: کارها باید با دقت انجام شود، اگر در روستاها کارهای ساختمانی در حریم رودخانه ساخته شده باید برخورد شود.
رحیمی اضافه کرد: رودخانه ها و چندین متر اطراف آن حریم رود محسوب می شود که ساخت و ساز در آن ممنوع است و مدیران باید از وقوع آن جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: مردم گزارشات واقعی در جریان آسیب و خسارت سیلاب را بیان کنند و فقط کسانی که در جریان سیلاب دچار آسیب شده اند، برای گرفتن خسارت مراجعه کنند زیرا موارد اعلام شده توسط کارشناسان بررسی می شود.
معاون استاندار لرستان گفت: مدیران دستگاه های بروجرد مطالبات شهرستان را از مدیران کل مطالبه کنند و خسارات واقعی را بیان نمایند.
رحیمی افزود: باید با مردم صداقت داشته باشیم و شهروندان نیز در بیان مشکلات خود صادق باشند.
وی بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و شهرمان را آباد کنیم، مدیران باید تلاش کنند تا اعتبارات را جذب از نمایندگان مجلس چیزی بخواهیم که بتوانند انجام دهند.
فرماندار بروجرد اظهارداشت: در روستاها کانال های آب لایروبی نشده و در اثر بارندگی سیلاب جاری می شود، شوراها و دهیارها باید به موقع جداول و کانال های آب رو لایروبی کنند تا از بروز سیلاب جلوگیری شود.
وی گفت: مدیران شهرستان مسائل و مشکلات بخش اشترینان را به صورت مجزا بررسی کنند تا سریع مشکلات این بخش مرتفع شود.
امام جمعه اشترینان گفت: مسئولانی که در جریان سیلاب اخیر وظایف خود را در گذشته خوب انجام ندادند و باعث شدند تا مردم متحمل مشکلات شوند باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.
حجت الاسلام محمد خلجی افزود: مردم نیز از فضای موجود سواستفاده نکنند و اگر به آنان آسیبی رسیده است دقیق بیان کنند.
وی اظهار داشت: مردم بخش اشترینان گله مند هستند زیرا در تخصیص بودجه و اعتبارات ظلم می شود، چرا مردم اشترینان باید بیکار باشند و کارگران خودروسازی از شهرهای دیگر در این واحد تولید مشغول شوند.
وی بیان کرد: برخی از مدیران ادارات شهرستان بروجرد هنوز به اشترینان نیامده اند، بنیاد شهید هیچ اقدامی دراین بخش انجام نمی دهد و خانواده شهدا و ایثارگران از این موضوع گلایه دارند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: در سیل اخیر بیش از 930 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده است.
عزت اله نباتی افزود: سیل 185 میلیارد ریال به کشاورزی بخش اشترینان خسارت زد.
وی اظهار داشت: در سیل اخیر تعداد 100 راس دام در شهرستان تلف شد که از این تعداد 80 راس در بخش اشترینان بوده است.
وی بیان کرد: شهرستان بروجرد دارای یکهزار و 300 رشته قنات است که 170 رشته قنات تاکنون خسارت دیده اند که شناسایی شده اند.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: در جریان سیل اخیر 30 کیلومتر جاده بین مزارع و 35 کیلومتر کانال های آبی تخریب شده اند که بیش از 25 میلیون ریال خسارت وارد شده است.
بخشدار اشترینان اظهارداشت: در سال گذشته 17 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها در 16 روستا هزینه و اقدامات عمرانی انجام شده است.
مقداد صارمی افزود: عملیات گاز رسانی در 39 روستای بخش اشترینان امسال به اتمام می رسد.
وی اظهار داشت: در جریان سیل اخیر بخش اشترینان در بخش های مختلف کشاورزی، عمرانی و راهها خسارات سنگینی وارد شد.
7273/7190