مثلث آنلاین:دریاچه‌ای در ایالت آلبرتای کشور کانادا وجود دارد که هر تماشاگری را محو خود می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که آلبرتا شگفتی زمستان را به بهترین شکل ممکن پبش روی ببنندگان قرار می‌دهد. این دریاچه ۵۳.۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های موجود در آمریکای شمالی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهترین فصل بازدید از این دریاچه بر خلاف سایر دریاچه‌ها زمستان است زیرا در این فصل دریاچه‌ی آبراهام پر می‌شود از حباب‌های کوچک و بزرگی که چهره‌ی آن را دگرگون می‌کنند. یخ زدن سطح دریاچه و نمایان شدن حباب‌ها بر روی آن باعث شده که آبراهام همه ساله در فصل زمستان میزبان عکاسانی باشد که از سراسر دنیا برای ثبت زیبایی‌هایش صف می‌کشند.

جالب این که دریاچه‌ی آبراهام مصنوعی است، به این معنا که انسان‌ها آن را ساخته‌اند و به صورت طبیعی تشکیل نشده است. در سال 1972 میلادی شرکتی به نام ترنس‌آلتا آن را ساخت و هدف از این کار تشکیل سدی برای جمع کردن آب رود ساسکاچوان بود و کسی تصور نمی‌کرد که روزی این دریاچه به یکی از فوق‌العاده‌ترین دریاچه‌های دنیا تبدیل شود.

دلیل تشکیل شدن حباب در داخل یخ‌های این دریاچه نیز وجود گاز متان است و در واقع زمانی که گازها نمی‌توانند از سطح دریاچه به دلیل وجود یخ خارج شوند، حباب‌ها را شکل می‌دهند. وجود گاز متان در این دریاچه خطرساز نیز شده است؛ حتما می‌دانید که این گاز اشتعال‌زا می‌باشد به همین خاطر ممکن است یک سهل انگاری ساده مانند انداختن سیگار روی سطح دریاچه باعث وقوع آتش‌سوزی و فجایع بزرگی شود. با هم به تماشای تصاویری جذاب و رویایی از این دریاچه‌ی زیبا می‌نشینیم و قضاوت درباره‌ی زیبایی آبراهام را به شما می‌سپاریم.

منبع: لست سکند

2121