دهیار روستای سهیلی قشم از نجات یک دلفین گوژپشت در آب‌های کمعمق مجاور جنگل دریایی حرا در محدوده این روستا خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجید سلخی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: این آبزی زیبا و بازیگوش، روز گذشته پس از ورود به بخش کم‌عمق ساحل روستای سهیلی با مشکل خروج روبرو شد که با کمک چند ناخدای قایق‌های تفریحی حوزه جنگل دریایی حرا به محل عمیق آب‌های نیلگون خلیج فارس در این روستا هدایت شد.

وی ادامه داد: یکی از ناخداها با دیدن این دلفین موضوع را به ایرانی عضو شورای اسلامی روستای سهیلی اطلاع می‌دهد که در کمتر از 10 دقیقه برای نجات دلفین گوژپشت فورا اقدام می‌شود.

به گفته سلخی، شورای اسلامی روستای سهیلی از شش ناخدای قایق ‌های تفریحی برای نجات این دلفین درخواست کمک‌ می‌کند و خوشبختانه در یک عملیات هماهنگ و در یک بازه زمانی نیم ساعته، دلفین گوژپشت به قسمت عمیق آب‌های جنگل حرا در محدوده روستای سهیلی منتقل می‌شود.

وی گفت: دلفین‌های بازیگوش موجود در آب‌های منطقه قشم علاوه بر خلیج دلفین‌ها در حد فاصل اسکله کندآلو تا جزیره هنگام، در میان جنگل زیبای دریایی حرا نیز یافت می‌شوند و گردشگران در حین بازدید از این ظرفیت مهم طبیعی، از دیدن این آبزیان زیبا هم لذت می‌برند.

بنا به این گزارش، روستای سهیلی یکی از روستاهای مهم گردشگری قشم است که در طول سال شمار زیادی از مهمانان جزیره با حضور در این روستا علاوه بر خرید صنایع دستی بانوان هنرمند و اسکان در خانه‌های بوم گردی، بخش مهمی از زمان حضورشان در این روستا را به گردش دریایی در جنگل حرا اختصاص می‌دهند.

گفتنی است، جزیره قشم با یک‌هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۱۱/