مثلث آنلاین:‌ شهردار بندرعباس گفت: با وجود بارندگی شدید، در حال حاضر وضعیت شهر عادی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌به گزارش ایسنا، عباس امینی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شهر پس از بارندگی‌ها تا ساعت 12 یکشنبه 25 فروردین ماه، اظهار کرد: به لطف خداوند باران رحمت الهی در شهر بارید و ما شاهد کمترین خسارات و مشکلات ناشی از آن بودیم.

وی افزود: از ابتدای هشدارها و پیش‌بینی‌ها در هفته گذشته مبنی بر بارش شدید باران، سه جلسه مدیریت بحران شهرداری تشکیل شد و اقدامات لازم برای این شرایط در دستور کار قرار گرفت.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه موضوع دفع آب‌های سطحی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه‌های شهرداری بندرعباس طی چند سال اخیر در دستور کار قرار داشته و نتایج این اقدامات در سطح شهر قابل لمس است، گفت: در بارندگی دیروز و امروز، حدود یک هزار نفر نیروی انسانی و 40 دستگاه ماشین سنگین اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات را انجام داده‌اند.

امینی‌زاده خاطرنشان کرد: لایروبی خورها، پاکسازی کانال‌های منتهی به دریا، استقرار گروه‌های آموزش‌دیده کارگری و مدیریتی و غیره جزو اقدامات صورت گرفته بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر اوضاع شهر عادی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در حین بارندگی و طوفان نیز اقدامات لازم صورت گرفته که نتیجه آن عادی شدن ترددها و کنترل آبگرفتگی منازل مسکونی بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: کلیه تیم‌ها با شدیدتر شدن باران، اقدامات را با سرعت بیشتری پیش برده و در مدت زمان کمتر از دو ساعت، مشکلات به حداقل رسید.

امینی‌زاده همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آبگرفتگی میدان قائم (روبروی بندر شهید باهنر)، گفت: با توجه به اینکه اطراف این میدان مسدود شده، پیش‌بینی و برنامه خیابان جایگزین را داریم و اصلاح آن نیز در دستور کار قرار دارد.