مثلث آنلاین:مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان وعده داد: از خانواده چهارقلوه‌های تازه متولد شده باغچه کالپوش حمایت شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان در دیدار با مادر این چهارقلوها در بیمارستان بهار شاهرود اظهار کرد: حمایت از چهار قلوهای کالپوشی بسته به نوع نیاز خانواده اعم از پوشک، شیرخشک و سایر هزینه‌های مورد نیاز در دستور کار استانداری است.

وی ادامه داد: خانواده این نوزادان با هزینه‌های پیش از زایمان شامل سونوگرافی و پزشک و … مورد حمایت قرار گرفته‌اند و پس از به دنیا آمدن نیز حمایت‌های مالی برای تهیه اقلامی مانند پوشک از سوی دولت صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه خوشبختانه حال این چهار قلوها و مادرشان مساعد است، افزود: دولت در راستای تأمین شیرخشک این نوزادان نیز حمایت‌های مالی را از خانواده آن‌ها صورت خواهد داد.

وی تصریح کرد: نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان بهار شاهرود حضور دارند و این چهار قلوها از ساکنان روستای باغچه در منطقه کالپوش بوده و تولد این نوزادان در روزهایی که کالپوش با رانش زمین و کولاک شدید در روبرو بود، اتفاق مبارکی بود.

دکتر مجتبی فولادی، رئیس بیمارستان بهار سن و وزن مناسب این چهارقلوی تازه متولد شده خبر داد و گفت: حال عمومی این چهارقلو که دو نوزاد دختر و دو نوزاد پسر هستند خوب است. سه قل از این نوزادان با وزن بین 1700 تا 1800 گرم و قل چهارم با وزن 1200 گرم متولد شده‌اند.

وی حال عمومی مادر نوزادان را هم مساعد، اعلام و اظهار کرد: مادر چهارقلوها 30 ساله و برای دومین بار است که زایمان می‌کند.

به گزارش ایسنا بنا به گفته پزشکان حال عمومی این چهار قلو و مادرشان مساعد است.

در این دیدار مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در بیمارستان ضمن اعلام حمایت استانداری از این چهارقلو در جریان وضعیت نوزادان تازه متولد شده کالپوشی قرار گرفتند.