نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: محصولات تراریخته‌ای که در کشورهای دیگر ممنوع است متأسفانه بدون مانع جدی در کشور توزیع و به فروش می‌رسد و در کنار این موضوع مرتباً بیمارستان می‌سازند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی پیش‌از ظهر امروز در نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهر بیرجند اظهار داشت: آنچه باعث می‌شود تا بشر در امور مختلف به بن‌بست نرسد پیشگیری است.

وی افزود: باران‌ها رحمت خداوند متعال هستند اما این ما هستیم که باعث تخریب می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: متأسفانه ما انسان‌ها مسیر رودخانه‌ها را بسته و به ساختمان‌سازی پرداخته‌ایم و نتیجه آن تخریب و گرفتاری مردمی است که اکنون مشاهده می‌کنیم، البته خداوند به نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم خیر دهد زیرا در این شرایط سخت مردم سیل‌زده را تنها نگذاشتند و به کمکشان شتافتند.

عبادی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه خاطرنشان کرد: در یک کشور غنی نباید فقیر وجود داشته باشد اما هنگامی که کشور را یک عده‌ای خاص تصاحب کنند، فقر و در پی آن انواع بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: همواره می‌گویند که بهداشت و پیشگیری بهتر از درمان است، اما متأسفانه بیشتر اعتبارات را برای احداث بیمارستان‌ها در نظر می‌گیرند و آن را مایه افتخار خود نیز می‌دانند که بیمارستان‌های زیادی ساخته‌ایم، اما اگر به پیشگیری بیشتر اهمیت دهند قطعاً نتیجه مطلوب‌تری را برداشت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ابراز داشت: محصولات تراریخته‌ای که در کشورهای دیگر ممنوع است متأسفانه بدون مانع جدی در کشور توزیع و به فروش می‌رسد و در کنار این موضوع مرتباً بیمارستان می‌سازند.

عبادی مطرح کرد: به دلیل اینکه از یک سبک زندگی مطلوب اسلام فاصله داریم، بیماری‌های بیشتری در بین ما گسترش پیدا می‌کند که در مسائل اجتماعی نیز همین قضیه حکمفرما است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد سیاست کشور را به فرهنگ منحط و شکست‌خورده غرب وصل می‌کنند، گفت: هیچ آدم باایمانی افسرده نمی‌شود زیرا دیدگاه، عقیده و فکر یک انسان با ایمان همه‌ اتفاقات را برای خود خیر می‌داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان داشت: به خاطر ضعف ایمان است که خانواده‌ها از هم می‌پاشد و باقی مشکلات را به بار می‌آورد و این هدیه‌ای است که غرب برای ما به ارمغان آورده است.

عبادی با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ غرب وارد کشور شود بیماری‌های آن‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند، گفت: بهترین عامل پیشگیری اخلاق مذهبی است.

وی افزود: اسرائیل، آمریکا و انگلیس نمی‌توانند وارد مرزهای ما شوند اما خودِ ما کارهایی را انجام می‌دهیم که آن‌ها می‌خواهند و بناهای ارزشی فرهنگی خود را از آموزش و پرورش گرفته تا برنامه‌های شبانه به زیر سؤال برده و می‌کوبیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیشگیری‌ها باید مبنایی باشد نه سلیقگی، گفت: کار شما بسیار باارزش است اما باید بیشتر تلاش کنید زیرا اگر سرچشمه هر چیزی درست نشود آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و ولنگاری وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/3403/ج