معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ‌هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها غیر قانونی بوده و برخورد لازم صورت می گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی حاتمی امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حریم رودخانه شهر چایی ارومیه و سایر رودخانه‌‌های استان که از داخل شهرها عبور کرده‌اند برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر رودخانه مهاباد 269 تصرف انجام گرفته که شامل اراضی باغی، زراعی و مسکونی است و همچنین در بستر و حریم گادارچای 10 روستا و 30 عدد تیر برق، در حریم رودخانه قرار دارند که نیازمند رسیدگی سریع توسط متولیان امر است.

وی افزود: علاوه بر آن در حوضه زرینه رود میاندوآب تصرفات زیادی توسط شهرداری و برخی از مردم انجام گرفته که از جمله 204 هکتار تصرفات چندین ساله است و باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حوضه حریم شهرچای نیز مشکلات بسیاری وجود دارد که در خصوص آخرین وضعیت آن مکاتباتی با شهرداری و متولیان امر انجام گرفته و دادستانی مرکز استان خواستار برخورد و کنترل شده است، بیان کرد: در این رابطه دادستانی مرکز استان خواستار برخورد و کنترل شده است و قوه قضائیه به دنبال چالش و برخورد با شهروندان نیست اما در هر کجا تصرفی مشاهده کند برخورد جدی با متصرفان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دادگستری استان با تمام قدرت آماده همکاری با مردم و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هر گونه تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها است و برای حفظ منافع مردمی اجازه سواستفاده به هیچ شخص و جریانی را نخواهد داد و هر گونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها غیر قانونی بوده و برخورد لازم صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در حریم شهرچای ارومیه مشکلات زیادی وجود دارد و نباید از این امر چشم‌پوشی کرد چرا که با سهل‌انگاری، کارها پیش نمی‌رود و شهروندان باید با نهادها و ارگان‌ها همکاری داشته باشند تا از بروز برخی مشکلات جدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰/ن