خدمات لوله بازکنی برای رفع گرفتگی و بوی بد فاضلاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لوله بازکنی از جمله خدمات شرکت های خدمات فاضلاب است که در هر منطقه و شهری، جهت رفاه حال ساکنین باید به صورت فوری صورت پذیرد. زیرا مشکلاتی که موجب نیاز به این خدمات می شوند، مواردی هستند که تقریبا برای افراد غیر قابل تحمل خواهند بود و باید سریعا راه چاره ای برای حل آنها پیدا کرد.

شرکت های لوله باز کنی فوری در سراسر شهر ها مخصوصا کلان شهر تهران آماده اند تا در صورت نیاز مشتریان سریعا خود را برای ارائه خدمات برسانند، تا این دغدغه اساسی را برای آنان حل نمایند. این شرکت های خدماتی با استفاده از ابزار کار مخصوص و مهمتر از همه نیروی کار ماهر و با تجربه قادر به انجام این عمل به بهترین نحو ممکن و ضمانت کار برای مشتری می باشند.

 

نکته مهمی که برای مخاطبین وجود دارد این است که باید با در نظر گرفتن سوابق شرکت های خدماتی و کسب اطلاعات مورد نیاز، بتوانند بهترین شرکت را در این زمینه انتخاب نمایند تا نتیجه مطلوبی در پایان عملیات بگیرند. برخی شرکت های موجود با ارسال سرویسکار که مهارت و تجربه کافی را در انجام این عمل ندارند ممکن است مشکلاتی را حین انجام کار و بعد از پایان عملیات رفع گرفتگی لوله فاضلاب برای مشتریان فراهم آورند، که موجب هزینه و دردسر های بزرگتر خواهد شد.

مشکل گرفتگی لوله فاضلاب از جمله دردسرهایی است که به دلیل ایجاد بوی نامطبوع و سر ریز شدن مواد زاید و در کل با فراهم کردن شرایط خاص محیط طاقت فرسایی ایجاد می کنند و متقاضیان نیاز فوری به رسیدگی این مشکل خواهند داشت به همین جهت شرکت لوله بازکنی یاسان سرویس به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمات خود هستند.

انواع روش هایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب رایج هستند

روش های لوله بازکنی بسته به شدت گرفتگی و مواد و جرمی که راه عبور فاضلاب را مسدود کرده میتوانند متفاوت باشد، به این صورت که اگر گرفتگی جزئی باشد، خود افراد ساکن منزل نیز قادرند با استفاده از روش هایی که در ادامه گفته خواهد شد عمل باز کردن لوله را انجام دهند و نتیجه خوبی هم بگیرند .

استفاده از یک سیم فلزی بلند یکی از روش های موجود میباشد که باعث خارج شدن مواد زائدی مانند مو و نایلونی که شاید موجب مسدود شدن لوله شده است. برای تسهیل بهتر در انجام این امر میتوانید سر سیم فلزی را بصورت قلاب مانند کرده و با گیر دادن آن به جسم مورد نظر آنرا خارج کنید.

گاهی ممکن است لوله به دلیل رسوب موادی مانند روغن و آهک و سایر مواد رسوب کننده مسدود شده و مشکلاتی را فراهم آوردند، که در این مواقع بهتر است بجای استفاده از سیم فلزی از فنر دستی استفاده کنید.

غیر از این روش هایی که گفته شد، راه های دیگری نیز از جمله استفاده از پمپ های فشار هوای دستی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند و مشکل را تا حدودی نیز برطرف کنند .

اما در اکثر مواقع گرفتگی لوله به حدی است که با روش های گفته شده برطرف نخواهد شد و رسوب و مواد مسدود کننده دارای حجم زیادی است، در همچین مواقعی نیاز به خدمات شرکت های مورد نیاز خواهد بود تا با ابزار مخصوص خود مشکل موجود را بدون آسیب برای شما برطرف کنند.

431

 

استفاده از دستگاه فنر بلند و ژنراتور برقی که بصورت اتومات و نیمه اتومات وجود دارد، متداول ترین روش موجود بین این شرکت های خدماتی میباشد که سریع ترین و با کیفیت ترین را حل پیشنهادی برای رفع گرفتگی است .  طرز کار با این دستگاه به این صورت است که سر فنر موجود را به دستگاه ژنراتور وصل کرده و سر دیگر فنر درون لوله داده می شود و به آرامی این حرکت را ادامه می دهند تا به مواد مسدود کننده برسد ، در ادامه با روشن کردن دستگاه ژنراتور، فنر شروع به چرخیدن خواهد کرد و رسوب و جسم مورد نظر از مکان قرار گیری خود خارج می شود و با گرفتن آب، به داخل چاه فاضلاب هدایت خواهد شد.

دومین راه حل موجود در شرکت های لوله بازکنی که برای ارائه خدمات خود استفاده می کنند، بکار گیری از دستگاه تراکم هوا است که دارای شرایط و مهارت خاصی است که اگر رعایت نشود میتواند مشکل موجود را دو چندان کند. منظور از شرایط خاص به نوع مواد مسدود کننده لوله اطلاق می گردد، به این صورت که اگر لوله فاضلاب با خاک و ماسه و سنگ گرفته شده باشد، استفاده از این دستگاه توصیه نمی شود زیرا موجب گرفتگی و مشکلات دیگر خواهد شد.

خدمات لوله بازکنی چه مواقعی مورد نیاز است؟

گرفتگی لوله فاضلاب می تواند مرحله به مرحله و با رسوب گذاری مواد روغنی و غیره شروع شود و با بیشتر شدن آن، راه عبور فاضلاب تنگ تر خواهد شد.

همین امر موجب ماندن پسماند ها درون لوله شده و بوی نامطبوعی را در محیط ایجاد خواهد کرد. در صورت عدم رسیدگی و پیشرفت گرفتگی، پسماند ها کلیه راه عبور درون لوله را خواهند گرفت و مسیر به کلی بسته خواهد شد، تا باعث سر ریز شدن فاضلاب شود .

در مواقعی هم که آب سینک ظرفشویی در فاضلاب آشپز خانه یا آب خالی شده از سیفون توالت به سختی از لوله کشی موجود تخلیه شود، نیاز به این خدمات ضروری خواهد بود .

قیمت و هزینه رفع گرفتگی چگونه محاسبه می گردد

هزینه رفع گرفتگی نیز همانند سایر خدمات بهداشتی که صورت میگیردد، بطور کلی از طریق تعیین پارامترهایی تعیین می گردد. عواملی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت تاثیر بگذارند و این افزایش قیمت نیز مورد توجه قرار دارد.

در هنگام باز کردن لوله با استفاده از دستگاه لوله بازکنی ممکن است با یک بار فنر زنی نتیجه قابل قبولی بدست نیاید در این صورت دوباره اقدام به فنر زدن خواهد شد تا گرفتگی لوله بطور کامل از بین رود، همین عامل موجب ایجاد افزایش هزینه خواهد شد.

432

 

گاهی ممکن است عمل لوله بازکنی به علت جنس مواد مسدود کننده دشواری هایی به همراه داشته باشد، مثلا گرفتگی به علت نفوذ مصالح و سیمان یکی از عواملی است که موجب افزایش سختی کار و به طبع آن افزایش هزینه خواهد شد.

آسیب های لوله بازکنی با جوهر نمک

جوهر نمک یا اسید کلریدریک نوعی حلال شیمیایی است که برای ضد عفونی محیط های مختلف با مقادیر استفاده تعیین شده کاربرد دارد و جز اسید های بسیار قوی محسوب می شود. با وجود دو یون هیدروژنی که در ساختار این حلال وجود دارد در مواقع استفاده و عدم رعایت نکات ایمنی می تواند آسیب های خیلی جدی به سیستم تنفسی و گوارش بدن وارد کند.

اسیب های لوله بازکنی با جوهر نمک متوجه پوست و ریه های شما خواهد بود. بخارات مواد شیمیایی لوله بازکن برای سلامت شما بسیار زیان اور است.