بررسی و مقایسه دو گوشی a12 با poco m3
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سامسونگ و شیائومی نام‌ های بزرگی در برندهای تولید گوشی ‌های هوشمند هستند و تعداد قابل توجهی از گوشی ‌های هوشمند در طول سال‌ ها تولید کرده اند. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد شرکت سامسونگ صحبت کنیم، آن را یک شرکت سازنده موبایل با کیفیت بالا و درجه یک معرفی می کنیم. بدون هیچ ابهامی، همواره بهترین گوشی های هوشمند ممکن را به مشتریان خود تحویل داده است تا رضایت آنها را جلب کند و به همین دلیل است که حتی پس از معرفی چندین برند مختلف موبایل در بازار، باز هم سامسونگ به عنوان بهترین برند موبایل در عصر حاضر شناخته می شود. از سوی دیگر، شیائومی که قدمت چندانی در بازار موبایل ندارد در یک زمان کم جایگاه خود را در بین بهترین کمپانی های موبایل تثبیت کرده است. شیائومی در برخی مکان ها، ویژگی های متمایزی را ارائه کرده است.

بررسی و مقایسه دو گوشی a12 با poco m3

در این مقاله به مقایسه دو گوشی هوشمند معروف سامسونگ گلکسی A12 در مقابل شیائومی پوکوM3 ، می پردازیم. هر دو تلفن همراه میان رده ای هستند که عرضه شده اند. بیایید ببینیم کدام گوشی از نظر ویژگی ها برای شما بهتر است.

در اینجا ما گوشی a12 با poco m3 را به عنوان دو گوشی هوشمند مقرون به صرفه را با هم مقایسه می کنیم. شیائومی پوکو M3  در 24 نوامبر 2020 عرضه شد. در برابر سامسونگ گلکسی A12 که به طور کامل و دقیق آن را معرفی خواهیم کرد. در این صفحه تست ها، مشخصات کامل، نقاط قوت و ضعف هر یک از گوشی ها را خواهید دید. قیمت گوشی شیائومی را در سایت مبیت بررسی کنید.

سامسونگ گلکسی A12

سامسونگ گلکسی با حافظه داخلی 32 گیگابایتی موجود است که دارای نسخه های دیگر 64 و 128 گیگابایتی نیز با قیمت های متفاوت می باشد. این گوشی دارای 3 گیگابایت رم است که برای کار با تعداد متوسطی از برنامه ها مناسب است. این گوشی با یک پردازنده هشت هسته ای کار می کند. سامسونگ گلکسی A12 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS است که از وضوح صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل پشتیبانی می کند. همچنین از باند 4G  LTE و از اسلات دو سیم کارت پشتیبانی می کند. اگر بخواهیم در مورد دوربین آن صحبت کنیم، سامسونگ گلکسی A12 دارای چهار دوربین اصلی با زاویه دید 48 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و یک دوربین سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است.

2

این گوشی دارای دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی برای سلفی های واضح با وضوح و کنتراست رنگ مناسب است. سامسونگ یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی را در A12 خود ارائه کرده است که ساعت های طولانی مکالمه را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین یکی از گوشی های فست شارژ سامسونگ است که باتری گوشی شما را در عرض یک ساعت شارژ می کند. شما می توانید سامسونگ A12 را در رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز خریداری کنید. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت در پشت خود است و از سوکت USB تایپ C پشتیبانی می کند. در مقایسه با سایر رقبای خود در همان قیمت، انتخاب خوبی در این رنج است.

شیائومیPoco M3

گوشی poco m3 در رنگ‌های آبی ، زرد و مشکی کم رنگ عرضه می‌شود. این تلفن همراه توسط یک پردازنده هشت هسته ای کار می کند. دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی است که از وضوح 1080 در 2340 پیکسل پشتیبانی می کند. دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی با 4 گیگابایت رم مناسب برای بازی است.

3

دوربین و باتری شیائومی پوکو m3

دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی با زاویه عریض به همراه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر زوم شده و دوربین حسگر عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین جلو این گوشی 8 مگاپیکسلی است. شیائومی پوکو M3 از باند4G LTE پشتیبانی می کند و دارای اسلات دو سیم کارت است. در کنار این ویژگی ها، باتری قوی این گوشی نیز به چشم می خورد. Xiaomi Poco M3  دارای باتری 6000 میلی آمپر در ساعت است که از فست شارژ نیز پشتیبانی می کند که شارژ سریعتر گوشی را آسان تر می کند.

مقایسه دقیق تر دو گوشی

  • Xiaomi Poco M3 به وضوح ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به Samsung A12 دارد. می بینید که 128 گیگابایت حافظه داخلی را در خود جای می دهد در حالی که سامسونگ A12 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است. با این حال، می توانید نسخه دیگری از سامسونگ گلکسی A12 را خریداری کنید که دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است اما هزینه آن کمی بیشتر برای شما خواهد بود.
  • Xiaomi Poco M3 همچنین برای بازی یگ گوشی مناسب است زیرا دارای رم 4 گیگابایتی است. در حالی که Samsung A12 فقط 3 گیگابایت رم دارد که برای اجرای تعداد محدودی برنامه خوب است.
  • جایی که سامسونگ A12 به وضوح حرف اول را می زند، پردازنده است. پردازنده سامسونگ A12 پانزده درصد سریعتر از پردازنده Xiaomi Poco M3 است. CPU سریعتر گوشی عملکرد روان تری را در موبایل تضمین می کند.
  • سامسونگ گلکسی A12 همچنین از نظر طراحی باریکتر از شیائومی پوکو M3 است که حمل آن را آسان می کند.
  • Xiaomi Poco M3 وضوح صفحه نمایش بهتری برای ارائه دارد. پیکسل های صفحه نمایش آن بیشتر از Samsung A12 است که صفحه نمایش واضح تر و بهتری را به شما ارائه می دهد.
  • هر دو گوشی تفاوت زیادی در دوربین خود دارند. شیائومی پوکو M3 دارای دوربین اصلی سه گانه است در حالی که سامسونگ A12 با یک دوربین چهارگانه با جلوه های بهبودیافته تر از تاری، زوم و تصاویر با زاویه باز عرضه می شود.
  • Xiaomi Poco M3 باتری بزرگتری برای ارائه دارد. باتری عظیم 6000 میلی آمپر آن به شما این امکان را می دهد تا با توجه به استفاده خود، یک یا دو روز بدون شارژ از گوشی خود استفاده کنید. در حالی که باتری سامسونگ A12 ، 5000 میلی آمپر می باشد.
  • Samsung A12 با وزن 205 گرم از نظر اندازه سنگین تر است در حالی که Xiaomi Poco M3 وزن کمتری نسبت به Samsung A12 با وزن 198 گرم دارد که حمل آن را آسان می کند.

کلام پایانی تفاوت دو گوشی a12 با poco m3

همه اینها تفاوت های بزرگ بین گوشی a12 با poco m3 است. با این حال، تشخیص اینکه کدام یک از دیگری بهتر است آسان نیست. هر دو شرکت گوشی های مربوطه خود را با هدف ارائه محصول نهایی با کیفیت بالا به مصرف کنندگان طراحی کرده اند. به همین دلیل است که ما دقیقا نمی توانیم بگوییم کدام یک از این دو را باید بخرید. پس می توانید با خواندن این مقاله و بررسی شرایط خود یکی از این دو تلفن همراه یعنی a12 با poco m3 را انتخاب کنید.  کسانی که به دنبال بهترین دوربین و پردازنده خوب هستند می‌توانند به سراغ Samsung A12 بروند، در حالی که کسانی که باتری و ظرفیت ذخیره ‌سازی بیشتر می ‌خواهند، شیائومی Poco M3 را انتخاب می ‌کنند.

اگر نمایشگر، عملکرد، عمر باتری و شارژ برای شما مهمتر است، شیائومی پوکو M3 را انتخاب کنید. اما اگر دوربین در اولویت است، به سراغ Samsung Galaxy A12 بروید.