دولت یوسنی و هرز گوین، سرمایه گذاری خاصی بر روی صنعت حلال و کسب منافع اقتصادی و فرهنگی از آن صورت داده است. ماه گذشته ، سومین و بزرگترین نمایشگاه صنعت حلال در بالکان با حضور تولید کنندگان و کارشناسان برجسته داخلی و بین‌المللی در هتل هیلز سارایوو برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، حسین افندی کاوازوویچ رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در این خصوص می گوید: اولین تلقی حلال به طعام است، اما این کلمه شامل بسیاری از موارد دیگر نیز می‌شود و عملا تمام حوزه‌های فعالیت انسان را در بر می‌گیرد. صحبت در مورد حلال و حرام از روی حکمت است آن چه به انسان اجازه داده شده هم در دنیا وهم در آخرت منفعت دارد و آنچه که نهی شده است مضر برای انسان است پس در حلال رفاه انسان وجود دارد و نباید از حدود آن عبور کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده  صنعت حلال نه تنها نفوذ خود را تقویت و گسترش خواهد داد بلکه به یک فرصت بزرگ و به کانالی قوی و قابل اعتماد برای صادرات محصولات تبدیل خواهد شد.بیش از ۸۵ شرکت دارای گواهینامه حلال در بوسنی و هرزگوین و ۱۲۰ شرکت مختلف متعلق به منطقه در نمایشگاه  ماه گذشته مشارکت دارند.با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات حلال در سراسر جهان بازار حلال فرصتی مناسب برای توسعه و بهبود تجارت در سطح داخلی و بین‌المللی می‌باشد.