پیوستن الجزایر به بلوک اقتصادی قدرتمند بریکس، روابط این کشور با چین و روسیه را مستحکم می‌کند و فرصت‌های جایگزین مالی و سرمایه گذاری خارجی را برای آن کشور فراهم می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، الجزایر پس از درخواست برای پیوستن به گروه بریکس در سال گذشته، اکنون در تلاش است تا عضویت خود را نهایی کند. عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر پس از سفر ماه گذشته خود به چین، اعلام کرد که دولت وی رسماً برای پیوستن به بانک بریکس درخواست داده است. این کشور خواستار سهامداری در این بانک با مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار است.

بانک گروه بریکس که دفتر مرکزی آن در شانگهای چین واقع است، در سال ۲۰۱۴ و توسط کشورهای گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با هدف تامین مالی پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای تشکیل شد.

این بانک در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رسما آغاز کرد و طی سال‌های بعد کشورهایی نظیر بنگلادش، امارات، مصر و اروگوئه نیز به آن پیوستند. اخیرا عربستان سعودی هم مذاکراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای عضویت در این بانک در دستورکار قرار داده است.این بانک که در ابتدا با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه سهام پرداخت شده از هر کشور گروه بریکس تأسیس شد، توانایی جذب بودجه بیشتر و در نتیجه گسترش اعضای خود را دارد.