دولت مجارستان میزان استفاده از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پاکستان را دو برابر کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل به نقل از نشریه داون پاکستان، بلا فازکاس، سفیر مجارستان در پاکستان با اعلام دو برابر شدن تعداد بورسیه های تحصیلی سالانه برای دانشجویان پاکستانی گفت: این تعداد اکنون به 400 تن رسیده است. وی ابراز اطمینان کرد که هماهنگی های دوجانبه و تماس مردمی بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

بلا فازکاس، سفیر مجارستان در پاکستان با  اعلام دو برابر شدن تعداد بورسیه های تحصیلی سالانه برای دانشجویان پاکستانی گفت: این تعداد اکنون به 400 تن رسیده است. وی ابراز اطمینان کرد که هماهنگی های دوجانبه و تماس مردمی بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

مجارستان سالانه 200 بورسیه تحصیلی به دانشجویان نخبه پاکستانی می داد که این تعداد اکنون به 400 تن افزایش یافته است.آقای فازکاس در مراسمی در اسلام آباد برای بزرگداشت شصت و ششمین سالگرد انقلاب مجارستان برای آزادی در سال 1956 سخنرانی می کرد.

سفیر مجارستان همچنین خاطرنشان کرد: "دانشگاه پنجاب لاهور توسط یک استاد مجارستانی تاسیس شد" و تاکید کرد که چندین پروژه توسط محققان و پژوهشگرا مجارستانی در لاهور آغاز شده است.

شایان ذکر است دکتر جی دبلیو لایتنرمحقق مجارستانی نقش مهمی در تأسیس دانشگاه پنجاب در سال 1882 ایفا کرد و همچنین وی اولین ثبت کننده دانشگاه بود.