شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید نظر کاربران یک سایت درباره خدمات پس از فروش، نحوه برخورد، کیفیت اجناس و ... را مطالعه کنید سپس اقدام به خرید کالا یا استفاده از خدمات کنید. معمولا برای اعتبار سنجی یک کسب و کار نهاد های قانونی در کشور مثل "اینماد"، "نشان ملی ثبت"، صنف های قانونی و ... موجود است که به لحاظ قانونی، هویت صاحب کسب و کار، عدم سوء پیشنیه، سابقه کیفری، و همچنین رسیدگی به شکایات را بررسی میکنند. البته از این بابت در کشور کمبودی نداریم و نهاد های مختلفی برای ارزیابی قانونی کسب و کارها ایجاد شده است.

در کدام سایت می توانید نظرات واقعی کاربران هر کسب و کار را بخوانید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اما در این نهادها چند چیز بررسی نمی گردد؛ به عنوان مثال شما به یک رستوران می روید که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کرده است و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است، اما از طعم غذای رستوران رضایت ندارید، یا به عنوان مثال برخورد پرسنل با شما مناسب نیست و شاید هم برعکس، طعم غذا عالی است و برخورد پرسنل نیز عالیست، کجا میتوانید این نظر خود را ابراز کنید؟ آیا نهاد های قانونی رضایت شما را منعکس می‌کنند؟ قاعدتا خیر، چون وظیفه این نهاد ها چیز دیگریست.

با این پیشفرض قطعا شما هم با ما همفکر هستید، نیاز به یک استارت آپ برای ابراز نظرات بیرون از حیطه قانون برای کسب و کارهای مختلف داریم. معتبره دقیقا همانجاست! ما یک استارت آپ حوزه کسب و کارهای دیجیتال هستیم که از سال 1399 شروع به خدمت رسانی کرده ایم و در دامنه motabare.com فعالیت داریم.

2

معتبره محل بسیار جذابی برای ارائه نظرات شما در مورد یک کسب و کار -از فروشگاه اینترنتی گرفته تا مشاوره کنکور، طلافروشی، استارت‌آپ ها، و هر کسب و کاری که فکر کنید- می باشد. اینکه مثلا برخورد مدیر فروشگاه چطور بوده، یا دکوراسیون یک طلافروشی چقدر جذاب بوده، یا از امکانات مشاوره کنکور به چه دست آوردهایی رسیدید، همه و همه در motabare  میتوانند درج شوند و همه ما که تابحال تجربه استفاده از این خدمات را نداشتیم از نظرات شما استفاده میکنیم. اینجا نظر شما برای ما بسیار مهم است، همه دنبال نظر شما هستیم و نظر شما بسیار ارزشمند تلقی می شود، پس با خیال آسوده نظر خودتان را ابراز کنید.  

صاحبان کسب و کار چطور می توانند از معتبره کمک بگیرند؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید و میخواهید نظر کاربرانتان درباره خودتان را بدانید، میتوانید وب سایت، یا کسب و کار خودتان را ثبت کنید تا مشتریان شما در معتبره به نقد و بررسی شما بپردازند. معتبره محلی مناسب برای ارائه نظرات، پیشنهادات انتقادات مشتریان شما خواهد بود و حتما از آن بهره می برید. نظرات واقعی مشتریان درباره شما به شما در جهت  رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

چطور با نظرات فیک و دروغ مقابله می گردد؟

راهکار های فنی متعددی داریم، سعی کرده ایم تا با استفاده از جدید ترین متد های روز، با نظرات جعلی، تکراری و اسپم برخورد کنیم تا امنیت محیط معتبره  motabare.comحفظ شود. همچنین دیدگاه های منفی که ذاتا قابلیت اثبات ندارند را صرفا با متن " نظر منفی " و اعمال امتیاز پایین نمایش می دهیم تا کسب و کارها قربانی نظرات جعلی نشوند. صد البته که وقتی نظرات منفی شما زیاد باشد باید تلاش کنید تا رضایت مشتریانتان را بیشتر جلب کنید.

جمع بندی

ما مطمئن هستیم که در راهی قدم برداشتیم که هم صاحبان کسب و کار و هم مشتریان خوب عاشق ما خواهند شد و کیفیت پشتیبانی و کیفیت خدمات کسب و کارها را بهبود خواهیم داد. در این راه همراه ما باشید.