پایگاه خبری خانه فوتبال:

حادثه انفجار تروریستی خونین در کرمان.حادثه در گلزار شهدی کرمان روی داده است.حادثه تروریستی در سالروز شهادت سردار سلیمانی بوده است.حادثه با شهادت و مجروحان بسیاری بوده است.

تشکیل پرونده برای ۷ چهره شناخته شده در رابطه با حادثه کرمان

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله ۷ چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها با سرعت، دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: با کسانی که بخواهند با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز، امنیت روانی جامعه را به مخاطره بیندازند، قاطعانه، سریع و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

داعش و تهدید جدید علیه ملت ایران

حادثهداعش طی بیانیه ای، ایران را به حملات انتحاری بیشتری تهدید کرد.
به گزارش سلام نو به نقل از جماران، گروه تروریستی داعش طی بیانیه ای ایران را تهدید کرد.
پیشتر نیز شبکه خبری العربیه گزارش داد که گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه به گلزار شهدای کرمان را بر عهده گرفت.
داعش مدعی شده است که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که با انفجار کمربندهای انفجاری در میان مردم، باعث شهادت آنان شدند.
جهت استحضار ملت ایران
اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره حادثه‌‌ تروریستی کرمان| ۱۱ نفر از عوامل پشتیبانی و مرتبط با تیم ترور بازداشت شدند| یک تروریست تاجیکستانی بوده و هویت فرد دوم احراز نشده| سربازان راه سلیمانی به رذالت جنایت‌کاران، پاسخ سختی خواهند داد

ویدئوی جدید از لحظه انفجار تروریستی

تصاویر و ملیت عامل انتحاری کرمان و تجهیزات مکشوفه

عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعه‌ی عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد.
با تأسف و اندوهی عمیق از فاجعه‌ی تروریستی اخیر که در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی (ره) اتفاق افتاد و با عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم‌ وطنان بخون خفته، به ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی پرور» کرمان و بویژه به خانواده‌های عزیز داغ دیده، و با مسئلت خاضعانه از درگاه احدیت برای شفای عاجل و کامل آسیب دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
1. در زمان کوتاهی پس از وقوع آن حادثه‌ی جان سوز، سربازان گمنام امام زمان (عج) اولین ردهای عوامل تروریست داعشی را کشف و به منظور شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ی تروریست‌ها و نیز جنایتکاران احتمالی دیگر، با همکاری کلیه‌ی واحدهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، اقدامات گسترده‌ی اطلاعاتی، فنی و امنیتی سراسری را به اجرا گذاشتند.
2. از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.
3. با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد.
4. در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه 14 دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ی دو تروریست معدوم در حومه‌ی شهر کرمان شناسایی و نیز 2 عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ی اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند.
5. در ادامه‌ی عملیات، 9 نفر از شبکه‌ی پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در 6 استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.
6. عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعه‌ی عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد. بخشی از تجهیزات مکشوفه عبارت‌اند از: 2 جلیقه انفجاری، 2 دستگاه ریموت کنترل از راه دور، 2 چاشنی انفجاری، چند هزار ساچمه‌ی مورد استفاده در جلیقه‌های انفجاری، سیم کشی‌های آماده شده برای جلیقه‌ها و مقادیری مواد اولیه‌ی انفجاری.
7. از آن جا که عملیات شناسایی و نیز اقدامات تأمین ثانویه در گستره‌ی داخل و خارج از کشور، با تمام ظرفیت‌های موجود در حال انجام می‌باشد، لذا سایر اطلاعات حاصله، در زمان مقتضی به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
8. حضور گسترده‌ی ملت شریف ایران اسلامی در ادامه‌ی گردهمایی‌های بزرگداشت شهید سلیمانی (ره) و نیز در مراسم تشییع شهدا و محکومیت شدید آن اقدام کورِ تروریستی، همچون همیشه خنثی کننده‌ی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان، من‌جمله مزدوران داعشی و داعش‌سازان آمریکایی و صهیونیستی بوده و خواهد بود. سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تعظیم در برابر عظمت این ملت بزرگ، با تأسی به منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، اطمینان می‌دهند که «سربازان راه سلیمانی به رذالت جنایت‌کاران، پاسخ سختی خواهند داد».

ویدئو افشای حمله داعش به کرمان
شبکه سعودی العربیه گزارش داده گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را برعهده گرفته است. طبق بیانیه‌ای که این گروه تروریستی منتشر کرده، انفجارهای روز گذشته توسط ۲ عامل انتحاری «عمر موحد» و «سیف‌الله مجاهد» انجام گرفته است


در پی انفجار ‌در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان،تغداد زیادی از هموطنان شهید و مجروح شدند.
این انفجار تروریستی در نزدیک مسجد صاحب الزمان روی داده است.‌رئیس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه خوشبختانه آمار شهدای ما از شب گشته تغییری نکرده و افزایش تعداد شهدا را نداشتیم، گفت: آمار شهدای ما ۹۵ نفر است البته آماری که قبلاً اعلام شده بود بیشتر بود.
رئیس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه آمار نهایی مجروحان و شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تا این لحظه ۹۵ کشته و ۲۸۴ مجروح است گفت: هیچ مشکلی و کمبودی در درمان مجروحان نداریم.
سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان  با تسلیت حادثه تروریستی روز گذشته در محدوده گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: در حادثه روز گذشته تعداد زیادی از هموطنان ما مجروح شده و به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار شهدای ما از شب گشته تغییری نکرده و افزایش تعداد شهدا را نداشتیم، گفت: آمار شهدای ما ۹۵ نفر است البته آماری که قبلاً اعلام شده بود بیشتر بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: به دلیل اینکه تعدادی از اجساد این حادثه متلاشی شده و برخی از اجساد دو مرتبه شمرده شده بودند و آمار اولیه بیشتر بود.
وی با اشاره به اینکه از شب گذشته کسی در بیمارستان‌های ما به شهادت نرسیده است، افزود: آمار نهایی ما تا این لحظه ۹۵ کشته و ۲۸۴ مجروح است.
صابری با بیان اینکه اکثر مجروحان ما تا این لحظه درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، گفت: البته هنوز تعدادی از مجروحان در بخش‌های ویژه و عادی بستری هستند، تعدادی در لیست عمل قرار دارند و تعدادی در حال عمل هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: ادامه درمان مجروحان به خوبی در حال انجام است و هیچ مشکلی و کمبودی نداریم.

تصاویر این حادثه را ببینید

لحظه شنیده شدن حادثه انفجار دوم

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: