پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا امسال متغیر شده است.قیمت طلا امروز در بازار نوسان بدی دارد.قیمت طلا در روزهای اخیر بعد از جنگ غزه عجیب شده است.قیمت طلا در چند روز گذشته سیر صعودی داشت.

آخرین قیمت طلا و سکه را اینجا بخوانید

بازار طلا سکه و ارز تهران روز پرهیجانی را تجربه کرد؛ هیجانی که بر اساس ادعای برخی معامله‌گران، می‌تواند مقطعی و کوتاه‌مدت باشد و اصلاح قیمت‌ها محتمل است. بر اساس ادعای معامله‌گران و به استناد قیمت های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه با رشد 750 هزار تومانی تا لحظه تدوین این گزارش همراه شد و سکه بورسی نیز از سکه امامی سبقت گرفت.
بررسی هسته مرکزی بازار سکه امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه حکایت از یکه‌تازی نرخ سکه امامی دارد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر این فلز گران‌بهای داخلی که روز دوشنبه با ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شده بود روز گذشته تا ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا رفت و در بازار امروز نه‌تنها وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد بلکه از مرز مقاومتی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم عبور کرد و به ۳۱ میلیون و 700 هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریباً ۷۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.
در کنار بازار سکه، قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز تا سطح ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل نزدیک به ۷ هزار تومان رشد کرده است.
علاوه بر رشد قیمت طلا و سکه در بازار آزاد؛ قیمت سکه بورسی هم جهش قابل‌توجهی را ثبت کرده است. امروز قیمت سکه رفاه بالاتر از قیمت سکه امامی قرار گرفت و صندوق‌های طلا در بورس رشد بهتری را نسبت به طلا و سکه تجربه کردند. قیمت سکه رفاه امروز به ۳۱ میلیون و ۸۹۷ هزار توان رسید که نسبت به دیروز نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان گران شده است. همچنین حباب سکه که دیروز به 6 میلیون و 300 هزار تومان رسیده بود امروز وارد کانال 7 میلیون تومان شد. 

فارغ از بازار داخلی، قیمت اونس طلا هم که روز قبل با ۲۰۲۹ دلار بسته شده بود امروز صعودی شد و تا ۲۰۳۷ دلار پیشروی کرده است. به نظر می‌رسد که یکی از دلایل رشد هیجانی بازار طلا و سکه در روز جاری همین عامل بوده است.

البته امروز قیمت‌ها در بازار ارز هم مسیر رشد را طی کردند. قیمت درهم که روز گذشته با ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان به کار خود پایان داده بود صبح امروز با ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به دیروز ۱۸۰ تومان رشد کرده است. گفتنی است که نرخ حواله درهم دو روز قبل در حدود ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شده بود. جهش قیمت درهم در حالی است که محمدرضا فرزین روز ۱۲ آذرماه در مراسم عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران گفته بود که الان هیچ کمبودی در درهم نداریم؛ آن‌قدر در مرکز درهم عرضه می‌کنیم که کسی نمی‌خرد و اگر روز درهم اضافه هم می‌آید.

همچنین قیمت دلار در هرات که روز گذشته با ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود، بنابر ادعای معامله‌گران در پشت خط سه‌شنبه‌شب وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و صبح امروز با ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و ظهر بر روی ۵۱ هزار و ۳۳۰ تومان قرار گرفت. از سوی دیگر معامله‌گران امروز مدعی بودند که نرخ دلار در تهران به ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این درحالی‌که روز قبل اسکناس آمریکایی در حدود ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده بود. تکنیکالیست‌ها می‌گویند که مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان برای دلار مهم است.

البته برخی از فعالان اقتصادی معتقدند که در شرایط کنونی بازار با اشباع خرید همراه شده و هر لحظه امکان اصلاح قیمت‌ها وجود دارد. به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان دچار واگرایی منفی شده است. لازم به ذکر است که امروز تتر هم وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد و با ۵۲ هزار و ۹۰ تومان نرخ‌گذاری شد. روز قبل قیمت تتر در حدود ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان قرار داشت.

محمد کشتی آرای، رئیس اسبق اتحادیه طلا و سکه در تازه‌ترین اظهاراتش در خصوص دلایل افزایش قیمت‌ها گفته سطح تقاضا به دلیل پیش رو بودن ماه رمضان و عید نوروز بالا رفته است طبق گفته او مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت ارز در بازار نیز افزایش تقاضای فصلی شرکت‌ها در ماه‌های پایانی سال است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: