پایگاه خبری خانه فوتبال:

وسع سنجی مجدد برای واریز یارانه خانوار در سال آینده.در برنامه یارانه جدید برخی خانوارها حذف می شوند.یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود.مبلغ یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود.یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

واریز یارانه کالابرگ ویژه از صبح 17 بهمن آغاز می شود

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه معیشتی در قالب طرح فجرانه از فردا به‌مدت ۳ ماه خبر داد.
علیرضا عسگریان در نشست خبری با موضوع اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه اظهار کرد: دولت دارای راهبرد کلانی برای تغذیه مردم است و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای اما تمرکز بر این مسئله گذاشته است.
وی ادامه داد: بخشی از بسته‌های یارانه‌ای مختص به مادران و بخشی دیگر متعلق به کودکان است به‌طوری که در طرح امنیت غذایی کودکان زیر 5 سال، مرحله سوم طرح چندی پیش اجرا شد و در مرحله سوم 153 هزار کودک در این طرح مشمول شده‌اند.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه تصریح کرد: این طرح به‌مدت 3 ماه اجرا خواهد شد و اعتبار خرید کالا از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
عسگریان گفت: طرح اشاره‌شده از فردا اجرا می‌شود همچنین در این طرح هموطنان می‌توانند بدون هیچ پیش‌شرطی از اعتبار در نظر گرفته‌شده طرح استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه باید یارانه به تغذیه مردم اختصاص پیدا کند افزود: در راستای همین امر هفت طرح آزمایشی را از سال گذشته اجرا کرده‌ایم.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیکی 61 میلیون نفر در هفت دهک مشمول این طرح هستند و در قالب این طرح 11 قلم کالای اساسی برای تغذیه به مردم اختصاص داده شده است.
عسگریان ادامه داد: از اواخر سال 1401 طرح کالابرگ طی 6 یا 7 دوره آزمایشی به مرحله اجرایی درآمد تا به مرحله کنونی رسیده است. این طرح به‌صورت آزمایشی از یک استان آغاز شد و دربرگیری دهک‌های درآمدی اول تا سوم و هم‌اکنون هفت دهک جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به نصب اپلیکیشن «شما» در گوشی‌های اندروید گفت: هموطنان می‌توانند سؤالات مربوط به طرح کالابرگ را از این طریق مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

معاون رفاه  و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استفاده از کالابرگ برای خرید مواد خوراکی اختیاری است اما یارانه تشویقی درنظرگرفته برای خرید از سبد غذایی تنها یک ماه در حساب‌ها ذخیره خواهد شد و در صورت عدم خرید در بازه زمانی اشاره‌شده یارانه مضاعف تشویقی حذف می‌شود.

عسگریان ادامه داد: از فردا هفت دهه درآمدی جامعه در صورت خرید 11 قلم مواد خوراکی که از گذشته اعلام شده بود مشمول بهره‌مندی از یارانه مضاعف در قالب طرح فجرانه خواهند شد که این یارانه از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان رسیده است.

وی درخصوص افزایش یارانه در قالب طرح فجرانه تصریح کرد: اقلام غذایی که در طرح فجرانه در نظر گرفته شده است مبنای قیمت آنها سال 1401 خواهد بود و با احتساب یارانه تشویقی 220 هزار تومانی که در این طرح در نظر گرفته شده است یارانه 400 هزار تومانی یک فرد در صورت خرید 11 قلم مد نظر به 620 هزار تومان و یارانه 300 هزار تومانی افراد نیز به 520 هزار تومان افزایش می‌یابد اما همان‌طور که گفته شد این افزایش منوط به خرید یکی از 11 قلم در سبد غذایی عنوان شده است.

معاون رفاه  و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که افراد دارای گوشی هوشمند نیستند و یا به هر دلیلی آن را در اختیار ندارند می‌توانند با کد دستوری *500*463# از میزان اعتبار باقیمانده خود در طرح کالابرگ مطلع شوند.

عسگریان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود 400 هزار فروشگاه شهری و روستایی در دسترس مردم است تا بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام بدهند.

وی بیان کرد: در گذشته هموطنان باید 200 هزار تومان از مبلغ کالابرگ خود را از سبد 11 قلم کالایی که در نظر گرفته بود خرید می‌کردند تا اعتبار مضاعف 110 هزار تومانی در حساب آنها شارژ شود اما در طرح فجرانه مبلغ این اعتبار تشویقی به 220 هزار تومان رسیده و شرط خرید تا سقف 200 هزار تومانی نیز حذف شده است.

معاون رفاه  و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص 11 قلم کالای مد نظر جهت خرید هموطنان و استفاده از یارانه تشویقی تصریح کرد: ماست کم‌چرب، پنیر، شیر، روغن، برنج، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، گوشت و مرغ و تخم‌مرغ است، البته در گذشته گوشت منجمد برای این سبد وجود داشت که هم‌اکنون گوشت گرم نیز در قالب این سبد تعریف شده است.

عسگریان با اعلام اینکه هیچ محدودیت مالی برای اجرای طرح کالابرگ و طرح فجرانه وجود ندارد افزود: طرح فجرانه به‌مدت 3 ماه از فردا تا اردیبهشت ماه سال 1403 اجرا می‌شود، همچنین ماهانه 350 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح و یارانه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید مجدد بر نصب اپلیکیشن «شما» گفت: مشمولان با نصب این برنامه می‌توانند فروشگاه‌های مشمول طرح را شناسایی و به آنها مراجعه و اقلام خود را خریداری کنند.

جزئیات یارانه تشویقی هدیه دهه فجر چیست؟

یارانه نقدی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۱۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و ۱۷ بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ می‌شود.
در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.
«علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد که اکنون در طرح سه گانه کالابرگ الکترونیکی، ارتقا غذای کودکان و مادران دارای کودک شیرخوار دارد.
وی افزود: از ابتدای امسال طرح کالابرگ الکترونیکی را به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور آغاز کردیم و اکنون به تمام کشور رسیده است. مردم دهک یک تا سه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و تا دهک ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.
عسگریان گفت: قرار بود این مبلغ در سفره غذایی مردم صرف شود اما چون زیرساخت وجود نداشت یارانه نقدی به مردم تعلق گرفت. اما چند ماه قبل زیرساختی مهیا شد تا مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را خرید می‌کردند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی شارژ می‌شد تا بتواند خرید بیشتری انجام دهند.
وی گفت: در طرح فجرانه که مدت ۳ ماه است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. برای این کار کافیست مردم به ۲۱۰ هزار فروشگاهی که به شبکه ما متصل هستند مراجعه و از آن‌ها خرید کنند. یک برنامه کاربردی به نام «شما» توسعه داده شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن از فروشگاه‌ها باخبر شده و از آن‌ها خرید کنند.
معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از هفدهم بهمن ماه یارانه اعتباری ۲۲۰ هزار تومان در حساب تمامی افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های معرفی شده از آن استفاده کنند. این مبلغ ۲۲۰ هزار تومان باید از ۱۱ قلم کالایی معرفی شده خریداری شود.
عسگریان با بیان اینکه مبلغ یارانه را می‌توان نقدی برداشت کرد اما اعتبار شارژ شده صرفا باید از فروشگاه‌ها خرید شود، خاطرنشان کرد: در ادامه تمام کودکان کشور که نیازمند تغذیه مضاعف هستند توسط وزارت بهداشت به ما معرفی شدند. این کودکان معاینه شده و کارت سلامت دارند و تشخیص داده شده که نیاز به تغذیه مضاعف دارند و مشمول این طرح می‌شوند.
وی افزود: در این طرح ۱۵۳ کودک معرفی شدند که پس از بررسی‌های ما مشخص شد ۱۲۳ هزار نفر آن‌ها اگر در دهک یک تا پنج باشند مشمول دریافت یارانه ۱ میلیون تومان و اگر در دهک پنج تا هفت باشند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان شدند. این طرح جدا از کالابرگ هستند. این یارانه هر ۶ ماه یکبار با معاینه کودک بررسی می‌شود که اگر این پول مشکل کودک را حل نکرده باشد ان را قطع می‌کنیم تا بررسی بیشتر صورت بگیرد. اگر این مبلغ ظرف مدت ۲ ماه استفاده نشود دیگر قابل استفاده نیست.
مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۲۲ بهمن امسال منتظر یارانه شگفتانه باشیم؟

یارانه

در روزهای اخیر بار دیگر شایعات مربوط به واریز یارانه ویژه ۲۲ بهمن شنیده می‌شود. با توجه به سابقه دولت رئیسی در پرداخت چنین یارانه‌ای، باید دید آیا امسال نیز دولت به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ای برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه دارد یا خیر. تاکنون صحبتی از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه انجام نشده است.
بسیاری از خانوارهای کم درآمد اخبار مربوط به هدیه ۲۲ بهمن را دنبال می‌کنند و انتظار دارند اگر دولت این عیدی را در سال ۱۴۰۰ به مردم داده، امسال نیز آن را تکرار کند. البته انتظار این است که تمامی یارانه بگیران مشمول دریافت این عیدی شوند.
نکته دیگر در خصوص یارانه ۲۲ بهمن، مبلغ این یارانه است که اگر دولت بخواهد چنین هدیه‌ای را به حساب اقشار کم درآمد واریز کند، باید دید آیا مبلغ آن همان ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود یا با توجه افزایش تورم در جامعه، مبلغ هدیه دولت رئیسی به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: