همیشه طلا به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری محسوب می شود که می تواند هم در طولانی مدت و هم در کوتاه مدت سودی زیادی برای شما داشته باشد. در شرایط فعلی کشور نیز که شاهد وجود تورم و مشکلات اقتصادی مختلفی هستیم نیز سرمایه گذاری در طلا به عنوان یکی از بهترین راهکار های برای حفظ ارزش سرمایه و پول شناخته می شود.

با سرمایه گذاری در صندوق های طلا پولت رو چند برابر کن!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

البته خرید و فروش و سرمایه گذاری روی سکه کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد! از جمله مشکلات متعددی که خرید و فروش طلا دارد می توان به خرید طلای تقلبی، دزدید و سرقت، اجرت زیادی ساخت طلا و.... اشاره کرد!

در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری طلا بهترین و ساده ترین روش برای سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها محسوب می شوند که به شما اجازه می دهند تا با کمترین ریسک و بیشترین میزان سود و بازده روی طلا سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید با صندوق های سرمایه گذاری و مزایای آنها بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

صندوق طلا چیست؟

صندوق سرمایه گذاری طلا که به اصطلاح به آن Gold Fund نیز گفته می شود یک نوع صندوق سرمایه گذاری مشترک و قابل معامله محسوب می شود که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بتوانند هر میزان که خواستند، واحد های صندوق را خریداری کرده و بتوانند از نوسانات قیمت طلا و سکه بهره ببرند.

مدیران صندوق های سرمایه گذاری طلا با اکثر دارایی ها و سرمایه موجود در صندوق، اوراق مبتنی بر سکه و طلا را خریداری می کنند. اگر بخواهیم این موضوع را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که حدود 70 درصد از سرمایه موجود در این صندوق ها به خرید سکه، طلا و اوراق دیگر اختصاص داده می شود و بقیه این دارایی نیز در صندوق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود.

نکته جالب توجه در این صندوق های سرمایه گذاری، عوامل تأثیر گذاری در قیمت و نرخ واحد ها است! در این صندوق ها دو عامل اصلی دلار و نرخ جهانی طلا تأثیر زیادی بر سود و زیان این صندوق های سرمایه گذاری دارند. سود کسب شده از صندوق های سرمایه گذاری طلا بورس به این عوامل بستگی دارد. همچنین شما می توانید با شرکت در دوره سرمایه گذاری طلا سایت ذهن بیدار، با روش های اصولی و درست سرمایه گذاری روی طلا آشنا شوید.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس

یکی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس این است که دیگر خبری از ریسک خرید فیزیکی طلا نیست! شما می توانید در صندوق های سرمایه گذاری با سرمایه و پولی کم سرمایه گذاری خود را شروع کرده و کارمزد کمتری نیز پرداخت کنید. همچنین امکان فروش راحت تر نیز از طریق این صندوق های سرمایه گذاری برای شما فراهم می شود و سرمایه و دارای شما توسط مدیران و سبدگردانان با تجربه مدیریت می شود!

همچنین خرید و فروش طلا به طور فیزیکی ریسک های زیادی دارد که با ورود صندوق های سرمای گذاری طلا به بورس، دیگر خبری از این ریسک ها و مشکلات نیست و شما می توانید بدون هیچ مشکلی روی طلا سرمایه گذاری کرده و سود زیادی به دست بیاورید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با صندوق های طلا، برخی از مهم ترین مزایای این صندوق های سرمایه گذاری را به شما معرفی می کنیم.

از بین رفتن ریسک های مربوط به نگهداری طلا

شاید تا به حال خبر های زیادی مبنی بر سرقت طلا و جواهرات توسط سارقین از خانه های مردم شنیده اید! یکی از بد ترین معایب خرید و فروش طلا به صورت فیزیک، احتمال گم شدن یا دزدیده شدن آن توسط سارقین است.

صندوق های سرمایه گذاری طلا دیگر کار را برای شما راحت کرده اند! شما می توانید به راحتی دارایی ها و سرمایه خود را در این صندوق های سرمایه گذاری معتبر قرار داده و در طولانی مدت ارزش دارایی خود را حفظ کنید.

شروع سرمایه گذاری با سرمایه کم

بر خلاف خرید و سرمایه گذاری روی سکه که به سرمایه ای چند میلیونی نیاز دارد، شما تنها می توانید با 500 هزار تومان واحد های صندوق های سرمایه گذاری مختلفی که در بورس فعالیت می کنند را خریداری کرده و سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

البته واحد های صندوق های سرمایه گذاری ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشند و حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در صندوق طلا بورس 500 هزار تومان مشخص شده است. حال اگر هر واحد صندوق سرمایه گذاری 5 هزار تومان باشد، شما می توانید با سرمایه 500 هزار تومان 100 واحد از این صندوق سرمایه گذاری را خریداری کنید.

این رقم سرمایه نسبت به دیگر روش های سرمایه گذاری بورس بسیار کم و ناچیز است و همه افراد جامعه می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. التبه برای اینکه بتوانید درآمد و پس انداز خود را افزایش دهید، به شما پینشهاد می کنم که حتما در دوره آموزش هوش مالی ذهن بیدار شرکت کنید.

فروش راحت و نقدشوندگی بالا

زمانی که طلا یا سکه را به صورت فیزیک خریداری کرده باشید، در مواقعی که به پول نیاز دارید مجبور هستید کل سکه یا طلا خریداری شده را به فروش برسانید و این امکان برای شما وجود ندارد که بخشی از سکه یا طلا را بفروشید. این درحالی است که مزیت اصلی سرمایه گذاری و خرید و فروش طلا در صندوق های سرمایه گذاری طلا به شکل واحد است و همین موضوع به شما اجازه می دهد تا هر زمان که خواستید، به میزان دلخواه واحد های صندوق سرمایه گذاری را به فروش برسانید.

کارمزد بسیار پایین

کارمزد تأیین شده برای معاملات صندوق های سرمایه گذاری طلا حدود 0.15 درصد است. این درحال است که شما باید برای خرید و فروش طلا در بازار، حدود 1 یا 2 درصد آن را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

مدیریت راحت تر و حرفه ای سرمایه

سرمایه گذاری و خرید و فروش واحد های صندوق طلا در بورس به شکل غیر مستقیم انجام می شود و این سبدگردانان و مدیران صندوق های سرمایه گذاری هستند که به صورت تخصصی و حرفه ای سرمایه شما را مدیریت می کنند. به همین دلیل لازم نیست شما از تمام فوت و فن های سرمایه گذاری روی طلا اطلاعی به دست بیاورید.

التبه این نکته را نیز باید اضافه کنم که برای اینکه بتوانید در سرمایه گذاری های خود روی طلا سود زیادی به دست بیاورید، لازم است با اصول اولیه سرمایه گذاری روی طلا آشنا شوید. از این رو به شما پیشنهاد می کنم حتما در دوره سرمایه گذاری طلا شرکت کنید.

سخن پایانی

به طور کلی طلا از جمله فلز های گرانبها و با ارزش محسوب می شود که از سال ها دوره به عنوان یکی از ارزشمند ترین سرمایه ها شناخته میشده است. در حال حاضر نیز بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از تورم موجود فرار کنند، روی این فلز گرانبها سرمایه گذاری می کنند. البته سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها کار ساده ای نیست و ریسک های خود را دارد. از این رو برای اینکه بتوانید راحت تری و بهتر روی طلا سرمایه گذاری کنید، صندوق های طلا بورس می توانند برای شما بهترین گزینه باشند.