چطور در سال ۱۴۰۳، فروش آنلاین را افزایش دهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

همیشه ماه‌های اول سال فرصت مناسبی است که برای سال جدید، هدف‌گذاری کنیم. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، احتمالا برای سال ۱۴۰۳ می‌خواهید که درآمدتان افزایش پیدا کند. اما از میان تمام راه‌هایی که برای افزایش درآمد وجود دارند، باید کدام را انتخاب کرد؟ در این بازار شلوغ که هر فردی در حال تبلیغ روش خودش برای کسب درآمد است، بهتر است با روش‌های واقعا کاربردی آشنا شوید. یکی از راه‌های افزایش درآمد، شروع فروش آنلاین است. یعنی اگر تابحال از طریق اینترنت فروش نداشته‌اید، وقتش است که فروش آنلاین را شروع کنید. بعد از شروع می‌توانید با راهکارهایی، به فکر افزایش فروش آنلاین هم باشید.

 

چطور وارد فضای فروش آنلاین شویم؟

یکی از اولین سوالاتی که باید به آن پاسخ داد، این است که چطور فروش آنلاین را شروع کنیم. اگر برای سال ۱۴۰۳ می‌خواهید تنها و تنها، یک قدم برای کسب‌وکارتان بردارید، این قدم باید دیجیتال کردن کسب‌وکارتان و ورود به فضای آنلاین باشد. یکی از کارهایی که باید انجام دهید، ساختن یک سایت است. داشتن یک سایت، به شما کمک می‌کند که در فضای اینترنت دیده شوید و بتوانید محصولاتتان را برای فروش قرار دهید. به‌علاوه، روی نتایج جستجوی گوگل هم نمایش داده می‌شوید و می‌توانید مخاطبان بیشتری هم کسب کنید. البته ساختن سایت یکی از روش‌های ورود به فضای دیجیتال است. یکی دیگر از روش‌های ورود به فضای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی است. خیلی از کسب‌وکارها هستند که فروش از طریق اینستاگرام را تجربه می‌کنند و توانسته‌اند به موفقیت‌های مهمی هم دست پیدا کنند. پس باید دومین قدم شما این باشد که پیج اینستاگرام کسب‌وکارتان را بسازید و برای دیده شدن آن برنامه‌ریزی کنید.

پس تا اینجا دو روش برای ورود به فضای اینترنت را بررسی کردیم. حالا وقت آن است که چند راهکار جدی هم در این زمینه ارائه کنیم. اگر می‌خواهید، در قدم اول برای کسب‌وکارتان سایت بسازید، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. یکی از آنها استفاده از فروشگاه ساز دیجی‌ کالا است. دیجی‌فای، یک پلتفرم آنلاین و بسیار کاربردی است که می‌توانید با کمک آن خودتان به‌راحتی یک سایت بسازید. سایتی که با دیجی‌فای می‌سازید، یک سایت فروشگاهی است که دقیقا همان چیزی را به شما می‌دهد که یک صاحب کسب‌وکار به آن نیاز دارد. یک مزیت بسیار مهم دیگر دیجی‌فای این است که ساختن سایت با آن کاملا رایگان است. همین خودش شما را کلی جلو می‌اندازد. یعنی بدون اینکه لازم باشد ریسک کنید و هزینه ی زیادی را برای ساختن سایت، سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید داشتن و فروش از طریق سایت را هم تجربه کنید.

اما برای ورود به فضای شبکه‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام تنها کافیست یک حساب کاربری در آنها بسازید و محصولاتتان را برای فروش در آن قرار دهید. البته دیده شدن در اینستاگرام هم خودش کار سخت و پیچیده‌است که در قسمت بعد به آن می‌پردازیم.

 

راهکارهای افزایش فروش آنلاین 

حالا که درباره ورود به فضای آنلاین  و روش‌های آن صحبت کردیم، وقت آن است که چند راهکار را هم برای افزایش فروش آنلاین، بررسی کنیم. اگر می‌خواهید برای سایت هزینه کنید، باید بدانید که بهترین جا، سرمایه‌گذاری روی سئو سایت شماست. با سئو سایت می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوید. بنابراین، افرادی که به محصولات شما نیاز دارند، شما را از طریق گوگل پیدا می‌کنند و فروشتان افزایش پیدا می‌کند. منتها باید بدانید که سئو کار پیچیده‌ای است. یعنی خودتان به تنهایی و بدون دانش تخصصی نمی‌توانید سئو کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات سئو دیجی‌فای استفاده کنید. 

برای پیشرفت و دیده شدن در اینستاگرام هم باید تبلیغات گسترده انجام دهید. البته این نیازمند صرف هزینه‌ی خیلی زیادی است. اما نتایج آن بسیار قابل‌توجه است و می‌تواند واقعا فروشتان را یک تکان اساسی بدهد. این را هم بدانید که قبل از رسیدن به مرحله‌ای که تبلیغاتتان اثربخش باشد، لازم است پیجتان به مرحله‌ی مناسبی از رشد رسیده باشد.