ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ در کشور را تحمل کنند ، ناچار شدند ادامه این صنعت را در کشور تحمل کنند.

سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا تغییری نمی کند/ تسلیم ایران را مگر به خواب ببینید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر فرمودند: با این مذاکرات هسته ای و با متنی که تهیه شده، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

به نقل از واحد مرکزی خبر حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: چه این متن تصویب شود و چه نشود اجازه هیچ گونه سوء استفاده از آن داده نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نمی شود .
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این را به خود برادران عرض کردم . البته برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد. انتظار داریم که دست اندرکاران با دقت مسئله ملی و کشور را در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملت می دهند بتوانند آن را با گردن افراشته در برابر خدای متعال ارائه کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چه این متن تصویب شود و چه نشود اجازه هیچ گونه سوء استفاده از آن داده نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نمی شود . قابلیت های دفاعی و حریم امنیتی کشور به فضل الهی حفظ خواهد شد . اگر چه می دانیم دشمنان بر آن تکیه زیاد دارند.
رهبر معظم انقلاب گفتند: جمهوری اسلامی در زمینه حفظ قابلیت های دفاعی و امنیتی خود، آن هم در این فضای تهدیدی که دشمنان برایش به وجود می آورند، هرگز تسلیم زیاده خواهی های دشمن نخواهدشد .
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: نکته بعدی این است که این متن چه تصویب بشود چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید، از ملت مظلوم فلسطین ، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه ، از ملت و دولت عراق ، از مردم مظلوم بحرین و از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین که همواره مورد حمایت ما خواهند بود.ایشان فرمودند: نکته بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده است در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر امریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند : همان طور که بارها تکرار کردیم ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه ای مذاکره ای نداریم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند : در مورد مسائل دوجانبه مذاکره ای نداریم ، گاهی در موارد استثنائی مثل هسته ای بر اساس مصلحت مذاکره کرده ایم ، این مورد هم فقط نبوده است ، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی های عمومی قبلی به آن اشاره کرده ام.
ایشان تاکید کردند : سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی ایران 180 درجه اختلاف دارد ، آمریکایی ها ، حزب الله و مقاومت لبنان را که فداکارترین نیروهای دفاع ملی در این کشورند متهم به تروریسم می کنند ، از این بی انصافی بالاتر نمی شود ، در مقابل رژیم تروریست صهیونیستی کودک کش را تحت حمایت خودشان دارند.رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با یک چنین سیاستی چگونه می شود مذاکره کرد،‌ معامله کرد و یا توافق کرد حالا در مواردی هم هست تفسیرش را می گذارم به جای بعد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: نکته بعدی در مورد رجزخوانی آمریکایی هاست در این چند روزه اخیر، بعد پایان این مذاکرات گذشته حضرات مسئولین آمریکایی با دولتمردانشان و دولت‌زنانشان هر کدامشان به نوعی رجزخوانی می کردند البته ما ایرادی به کار آنها نداریم مشکلات داخلی، آنها را وادار به رجز خوانی می کند که ما ایران را پای میز مذاکره کشاندیم.
مقام معظم رهبری گفتند: حقیقت قضیه چیز دیگری می گویند ما جلو سلاح هسته ای ایران را گرفتیم سلاح هسته ای ایران ربطی به گفتگوی با امریکا وغیر امریکا ندارد خود آنها هم می دانند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: گاهی هم بر زبان آوردند اهمیت فتوای حرمت سلاح اتمی را، ما بر اساس حکم قرآن وشریعت اسلامی تولید سلاح هسته ای، نگهداری و به کاربردن آن را حرام می دانیم و به آن اقدام نمی کنیم هیچ ربطی به آنها ندارد و به مذاکرات هم ربطی ندارد.
ایشان فرمودند: آنها می خواهند از این واقعیت که خودشان هم می دانند یک واقعیت است (بگریزند)، می‌دانند که آنچه مانع جمهوری اسلامی در مسئله تولید سلاح هسته ای است تهدید و توپ و تشر آنها نیست، یک مانع شرعی است. اهمیت این فتوا را می دانند در عین حال باز می‌گویند که ما بودیم؛ به ملت خود راست نمی گویند حقیقت را نمی گویند.
مقام معظم رهبری گفتند: آنها درباره مسائل گوناگون دیگر می گویند که ما در باره صنعت هسته ای ایران اینطور کردیم و گفتیم و ایران را تسلیم کردیم. ایشان تصریح کردند: تسلیم ایران را مگر به خواب ببینید.
ایشان گفتند: 5 رئیس جمهور از اول انقلاب تا امروز بر این آرزو که جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کنند یا مردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم مثل آنها. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شما هم این آرزو را هرگز به دست نمی آورید که ایران اسلامی را تسلیم کنید.
مقام معظم رهبری گفتند: نکته ای که در سخنان رئیس جمهور آمریکا در این چند روزه مطرح بود اعتراف به برخی اشتباهات گذشته آمریکا بود که البته مشتی از خروار است.
ایشان افزودند: وی اعتراف کرد که در 28 مرداد آمریکا در ایران خطا کرد و یا در حمایت از صدام ، آمریکا خطا کرده است.
ایشان با بیان اینکه او فقط به دو، سه مورد اشاره کرد و ده ها مورد را نگفت فرمودند: 25 سال حکومت ظالمانه پهلوی دوم ، شکنجه ، غارت ها ، کشتارها و فاجعه آفرینی ها را نگفت و از بین بردن عزت ملت ایران ، لگدکوب کردن منافع داخلی و خارجی ملت ایران را به وسیله آمریکا و تسلط صهیونیست ها را نگفت.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: او نابودن کردن مسافران هواپیمای مسافربری به وسیله شلیک موشک از دریا را نگفت.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان فرمودند: من می خواهم چند جمله ای را ناصحانه به این حضرات بگویم امروز شما بعد از گذشت سال های طولانی از 28 مرداد یا از جنگ 8 ساله و دفاع جمهوری اسلامی ایران اعتراف می کنید که اشتباه کردید؛ من می خواهم بگویم الان هم دارید اشتباه می کنید ، الان هم مشغول اشتباه هستید در جاهای مختلف این منطقه و به خصوص نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران .
رهبر معظم انقلاب افزودند: چند سال دیگر یک فرد دیگری می آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید همچنان که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ می کشید .رهبر معظم انقلاب فرمودند: شما هم دارید اشتباه می کنید. بیدار شوید و از اشتباه خارج شوید. حقیقت را بفهمید در منطقه اشتباهات بزرگی را دارند مرتکب می شوند .
ایشان در ادامه تصریح کردند: به ملت ایران می خواهم عرض کنم جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه الهی مقتدر و قوی است و روز به روز قوی تر شده است .
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ده، دوازده سال است که شش دولت بزرگ جهانی از لحاظ ثروت اقتصادی وغیره جزو کشورهای مقتدر دنیا محسوب می شوند اینها نشسته اند در مقابل ایران با هدف اینکه ایران را از پیگیری صنعت هسته ای خودش باز بدارند و این را صریحاً گفته اند.
رهبر معظم انقلاب افزودند : هدف واقعی آنها این است پیچ و مهره های صنعت هسته ای به کلی باز شود این را در سال های پیش هم به مسئولین ما صریحاً بیان کردند و الان هم در این آرزو هستند.
ایشان خاطرنشان کردند: ده سال دوازده سال کشمکش با جمهوری اسلامی نتیجه این شد شش قدرت امروز ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ در کشور را تحمل کنند ، ناچار شدند ادامه این صنعت را در کشور تحمل کنند، ناچار شدند ادامه تحقیق و توسعه این صنعت را تحمل کنند؛ این تحقیق و توسعه صنعت هسته ای ادامه خواهد یافت گردش صنعت هسته ای ادامه خواهد یافت؛ این چیزی است که آنها سال ها تلاش کردند امروز روی کاغذ آوردند و دارند امضا می کنند که حرفی ندارند؛ این معنایش چیست جز اقتدار ملت ایران .
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این بر اثر ایستادگی ملت، مقاومت ملت و بر اثر شهامت و ابتکار دانشمندان عزیز ماست؛ رحمت خدا بر شهریاری ها، رضایی نژادها، احمدی روشن ها و علی محمدی ها، رحمت خدا بر شهدای هسته ای، رحمت خدا بر خانواده های اینها و رحمت خدا بر ملتی که پای حرف حق خود و احقاق حق خود می ایستد.
رهبر معظم انقلاب افزودند: یک مطلب دیگر هم که نکته آخر است عرض کنم؛ این آقا گفته است که می تواند ارتش ایران را نابود کند قدیمی های ما اینجور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند من نمی خواهم در این زمینه چیزی بگویم اگر می خواهند آنها که این حرف را خواهند شنید اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده کنند بدانند البته ما از هیچ جنگی استقبال نمی کنیم ما به هیچ جنگی مبادرت و پیشدستی نمی کنیم اما اگر جنگی اینجا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد امریکای متجاوز و جنایتکار است.
ملت ایران را باید از شعار و حقانیتش شناخت

مقام معظم رهبری ماه رمضان امسال را به معنای واقعی کلمه یک ماه مبارک برای ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: برکات الهی در این ماه بر این ملت فروبارید .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نخست نماز عید سعید فطر نیز با تبریک این عید به همه ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان افزودند: به شما نمازگزاران و خودم رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری و مراقبت از نفس و دوری از گناه را توصیه می کنم.ایشان نشانه های برکات الهی این ماه را برای مردم ایران، روزه داری در روزهای بلند و گرم، حضور گسترده در محافل قرآنی در همه جای کشور و برپایی مجالس عظیم دعا و توسل دانستند و افزودند: هزاران جوان و پیر، مرد و زن دست تضرع و دعا در این مجالس بلند کردند و با خدای خود مخلصانه و خاشعانه سخن گفتند .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: یکی دیگر از برکات این ماه در انفاق‌ها و افطاری‌های گسترده ای بود که خوشبختانه چند سالی است در مساجد، معابر و خیابان ها رواج یافته است.مقام معظم رهبری افزودند: یکی از آخرین برکات این ماه راهپیمایی عظیم روز قدس بود.
ایشان گفتند: اینها نشانه های رحمت الهی است که مردم روزه داری که شب قبل را به مناسبت احیای 23 ماه رمضان و شب قدر تا صبح بیداری کشیده بودند، در روز گرم تابستان با زبان روزه در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند .
مقام معظم رهبری افزودند: اینها راه درست شناخت ملت ایران است و این ملت ایران است که ماه رمضان را در محراب عبادت و در صحنه مقابله با استکبار عرضه می‌کند و نشان می دهد .حضرت آیت الله خامنه ای افزودند‌ : ملت ما را از زبان مغرض دیگران نباید شناخت بلکه ملت ما را باید از خودش و از شعار و حقانیتش شناخت .
ایشان افزودند: آنچه دشمن با فضاسازی سعی می کند از ملت ایران نشان دهد و بعضی کج‌فهم‌ها متاسفانه همان را تکرار می کنند انحراف و غلط است.رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود در خطبه نخست نماز عید سعید فطر فرمودند: ملت ایران همان ملتی است که ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در ماه مبارک رمضان نشان داد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ان‌شاءالله امروز همه‌تان کارنامه قبولی می گیرید، امروز ان‌شاءالله به مناسبت عید، ملت ایران کارنامه قبولی عبادات را از منبع لطف و رحمت پروردگار خواهد گرفت. ایشان خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله بعضی از شما علاوه بر کارنامه قبولی، جایزه و درجه هم می گیرید اعتلای معنوی و روحی هم پیدا می کنید، شعارهای ملت ایران نشان داد که جهت گیری‌ها در روز قدس چیست. رهبر معظم انقلاب گفتند: همه فهمیدند شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فضای کشور را تکان داد و مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود همه کشور در زیر چتر این حرکت عظیم قرار گرفت. ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: پروردگارا از ملت ایران به رحمت و به لطف خود قبول فرما، پروردگارا توفیقات خود، رحمت خود و الطاف بی پایان خود را بر این ملت فرو ببار ، پروردگارا شهدای عزیز ما ، امام بزرگوار و همه کسانی که ملت را در این راه کمک و یاری کردند مشمول رحمت و مغفرت خود قرار بده.