ببینید آن عده‌ای که دم از ولایتمداری می‌زنند چقدر در مورد فتنه صحبت کردند و آن را محکوم کردند.

حکم اخیر قوه قضائیه برای خیلی‌ها گران تمام شد/برخی می‌خواهند با زور وارد خبرگان شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر شورای نگهبان گفت: قوه قضائیه توانست پرونده‌ای که بیش از 20 هزار صفحه دارد را با وجود فشار بر افراد، مسئولین و مقامات بررسی و حکم عادلانه‌ای را صادر و اجرا کند. این حکم برای خیلی‌ها گران تمام شد.
آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و 1+5 گفت: بحث هسته‌ای یک بحث ملی است و نباید به آن به صورت حزبی، جناحی و جریانی نگاه کرد و نباید از آن استفاده ابزاری داشت و در انتخابات به طور نامناسب از آن سوءاستفاده کرد.
وی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اشاره و تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر کامل بود و همانطور که ایشان بارها تاکید کردند مواضع ما در مقابل آمریکا فرقی نکرده است و همچنان جمهوری اسلامی ایران ضد استکبار و حامی مظلومین است و از مردم فلسطین،‌ مجاهدین لبنان و جهادگران دنیا دفاع خواهد کرد و مواضع ضد آمریکایی‌اش به قوت خودش باقی است.
وی با بیان اینکه سیاست ما با آمریکا در منطقه خاورمیانه 180 درجه اختلاف‌نظر وجود دارد، افزود: طرف‌های غربی فکر نکنند که با یک مذاکره و توافق می‌توانند سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم خاورمیانه تغییر دهند.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی مسئولین اجرایی کشور به مشکلات اقتصادی مردم شد و اظهار داشت: در کشور ما امروز مشکل بیکاری، اشتغال و مسکن وجود دارد. مسئولین اجرایی باید این مشکلات را برطرف کنند و با حرف و شعار و گفتن در تریبون حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند تلاش، کار مجاهدانه و صادقانه مسئولان است. امروز نیازمند کار جهادی مسئولان هستیم نه با صورت‌سازی و محافظه‌کارانه فقط شعار دهند.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید با استفاده از خلاقیت و سرمایه‌های مردم باعث افزایش تولید ملی و رشد اقتصاد کشور باشند.
وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های قوه قضاییه در خصوص بررسی پرونده اخیر یکی از متهمان گفت: آیت‌الله لاریجانی و همکارانشان در قوه قضاییه کار بسیار بزرگی انجام دادند و توانستند پرونده‌ای که بیش از 20 هزار صفحه دارد را با وجود فشار بر افراد، مسئولین و مقامات بررسی و حکم عادلانه‌ای را صادر و اجرا کنند. این حکم برای خیلی‌ها گران تمام شد.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که عده‌ای در آینده به دنبال آن هستند که با نشر حرف‌های راست و دروغ قدرت قوه قضاییه را بگیرند تا جرات برخورد با آنها را نداشته باشند.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیشتر از مجلس شورای اسلامی است. اگر افراد صالح‌، مجتهد، عادل و ولایت فقیه را قبول داشته باشند و در قول و عمل ملتزم به ولایت باشند در مجلس خبرگان حضور داشته باشند مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد شد و وضع آن بهتر هم می‌شود.
وی ادامه داد: اما اگر کسانی بخواهند با ضرب و زور وارد مجلس خبرگان شوند حتی اگر عده آنها هم کم باشد باید جلوی آنها ایستاد به دلیل اینکه خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشند و مجتهدین درس‌خوانده حوزه علمیه باید برای انجام وظیفه اساسی خود طبق قانون اساسی حاضر شوند.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد:مجلس خبرگان رهبری تا به امروز رنگ سیاسی نداشته است ولی امروز می‌خواهند به آن رنگ سیاسی دهند و در آنجا حاضر شوند و حرف‌هایی بزنند که مطمئنا به دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب و نظام هستند. امروز باید مسئولین مواظب باشند و این افراد را شناسایی کنند.وی اظهار داشت:امروز برخی‌ها هر جایی که مقاومتی می‌بینند به دنبال آن هستند که آن مقاومت را بشکنند. به عنوان مثال گزارش‌هایی رسیده که برخی‌ها به دنبال تسلیم کردن نهادهایی همچون شورای نگهبان و قوه قضاییه هستند تا بتوانند در انتخابات هر کسی را که خودشان صلاح می‌دانند تایید و یا رد کنند.امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی‌ها از روی غرض صلاحیت‌ها را زیرسوال می‌برند، افزود: برخی‌ها آنجایی که به نفعشان نیست بدون اینکه دلیل بیاورند و بدون ارائه سند به مردم و مقامات می‌گویند در انتخابات تقلب شده است. همچون فتنه سال 88 و در انتخابات 92 که به زعم خودشان دموکراتیک‌ترین انتخابات کشور بوده است می‌گویند شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی قصد داشتند تا سلامت انتخابات را مخدوش کنند ولی از مردم ترسیدند.
وی ادامه داد:متاسفانه به دنبال تخریب نهادی هستند که اعضای آن مراجع،‌ ائمه جماعت،‌ حقوقدانان و افراد منتسب به امام و رهبری هستند اگر این نهاد وضعیشان اینطور که شما می‌گویید باشد باید فاتحه آن را خواند.
آیت‌الله جنتی یادآور شد:امروز من به این افراد توصیه می‌کنم که حیثیت خودشان را حفظ کنند. کسی نمی‌خواهد آنها را از بین ببرد بلکه می‌خواهیم عزیز،‌ توانا و در راه انقلاب باشند.
وی در ادامه به شاخصه‌های ولایتمداری اشاره کرد و افزود:یکی از شاخصه‌های مسئله ولایتمداری قبول فرمایشات رهبری است. مقام معظم رهبری در مورد فتنه بیش از 200 مورد سخنرانی داشته‌اند و آن را خط قرمز نظام اعلام کردند ولی ببینید آن عده‌ای که دم از ولایتمداری می‌زنند چقدر در مورد فتنه صحبت کردند و آن را محکوم کردند.