صادق خرازی در یک مصاحبه از دست دادن شهید بهشتی با زنان نامحرم اهل کتاب سخن گفته بود که با واکنش روبه‌رو شد

پاسخ دختر شهید بهشتی به صادق خرازی: پدرم هرگز با زن نامحرم دست نمی داد / برای توجیه کارهایتان شهیدبهشتی را سپر نکنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، بعد از آنکه اظهارات صادق خرازی منتشر شد، یکی از محورهای این مصاحبه که به تیتر بسیاری از رسانه‌ها نیز بدل شد، موضوع دست دادن آیت‌الله بهشتی و امام موسی‌صدر با زنان نامحرم اهل کتاب بود.

او در این مصاحبه گفته بود: مثلا دست دادن با خانم ها در عرف و حکم جمهوری اسلامی امر غیر قابل قبولی است. علما قبول ندارند و شخص رهبری هم نسبت به این کار موضع دارند. در حالی که در تاریخ، بسیاری از بزرگان و علما با خانم ها دست میدادند. مرحوم ایت الله بهشتی و..

و در پاسخ به اینکه واقعا آیت‌آلله بهشتی با زنان دست می‌داد گفته بود: مرحوم بهشتی و امام موسی صدر، کسانی بودند که اگر خانم اهل کتابی دست دراز میکرد انجا تسامح در ادله سنن میکردند و دست می دادند. البته من درجایی نیستم که بخواهم فتوایی دهم. من در اینجا کارمند نظام جمهوری اسلامی هستم ترجیح و رجحانم رعایت قانون است اما شخصا اعتقاد قلبی ام را میگویم که کراوات را مخالف نظام نمی دانم. و این را اشتباه میدانم که اگر کسی کراوات بزند مخالف نظام است. او البته گفته بود که دست دادن با خانم ها وجه شرعی دارد. بعضی علما اشکال می دانند و برخی علما به حکم اهل سنت اشکال نمی دانند.

و در جواب اینکه از کدام علما تقلید می‌کنید گفته بود: من تقلیدم به علمای حکومتی است و خودم رعایت میکنم و الان دست نمی دهم.

وی تاکید کرده بود که پیشتر که فتوای دست دادن را نمی‌دانسته با زنان نامحرم نیز دست می‌داده است.

این موضوع با واکنش دختر آیت‌الله بهشتی روبه‌رو شد. ملوک‌السادات حسینی بهشتی در تماس با «انتخاب» اظهارات بحث برانگیز صادق خرازی در مورد شهید بهشتی را تکذیب کرد.

وی گفته: در طول اقامت پدرم در اروپا در کلیه جلسات ایشان همراه مادرم شرکت می کردم و حتی یک مورد هم دست دادن با زن نامحرم را از ایشان مشاهده نکردم.

بهشتی افزود: دوستان برای توجیه کارهای خودشان شهید بهشتی را سپر قرار ندهند.

انتخاب که اخیرا درگیر شکایت صادق خرازی از این سایت است در ادامه نوشت: مشخص نیست خرازی این ادعا را براساس کدام مستند، علیه یکی از رهبران انقلاب اسلامی که از متشرع ترین مردان عصر است، گفته است.

ملوک‌السادات حسینی بهشتی، فرزند ارشد شهید دکتر بهشتی دارای دکتری زبان‌شناسی بوده و عضو هیئت علمی - پژوهشکده علوم اطلاعات تهران است.