داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

هشدار امیر پوردستان به داعش: تحرکات‌تان قبل از رسیدن به مرز‌های ایران خنثی می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه بازدید از منطقه یال‌عباس تربت جام محل برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله 3 در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات در فضای جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم که بازیگران آن گروه‌های تکفیری هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در راستای مقابله با دشمن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکتیک‌ها و سلاح‌های مجهزی را پیش‌بینی کرده و در همین راستا اولین رزمایش محمد رسول‌الله ماه گذشته در غرب کشور توسط یگان‌های واکنش سریع برگزار شد و پس از شناخته شدن نقاط ضعف و قوت این رزمایش در منطقه شرق کشور در 2 قالب دفاعی و امنیتی و متناسب با فضای امنیتی کشور برگزار می‌شود.

پوردستان خاطرنشان کرد: تلاش ما انجام رسالتی که در بحث حفاظت از مرزها بر عهده داریم بوده است.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امورخارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد و در دیاله عراق نیز خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده و ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران انجام خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش در شمال افغانستان است و علاقه‌مند نزدیکی به مرزهای ایران بود ولی ملت ایران هم مطمئن باشند که فرزندانشان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند.

پوردستان افزود: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مأموریت‌های مستشاری فعلاً در اختیار نیروی قدس سپاه است اما ارتش این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز همکاری لازم را داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: یکی از اقدامات در بحث تهدیدات، تهدیدات زمینی بوده و در این رابطه متخصصان برجسته روی سلاح‌های مجهز و مورد نیاز کار می‌کنند، همچنین در همین راستا در بحث تقویت علوم دفاعی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه تهران منعقد کردیم و در 29 فروردین سال 95 و همزمان با رژه روز ارتش رونمایی از سلاح‌های جدید را خواهیم داشت که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

پوردستان در رابطه با بحث امنیت زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تمامی یگان‌های نظامی جهت برقراری امنیت زائران پیاده اربعین حسینی ورود پیدا کرده‌اند و وارد صحنه شده‌اند و امنیت مرزی خوزستان نیز با نزاجا بوده است و خوشبختانه همدلی خوبی میان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برقرار است و متناسب با شرایط تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح آماده مقابله با هر گونه تهدیدی هستند.

وی گفت: هدف از برگزاری رزمایش‌ها ارتقاء قدرت دفاعی بوده و در سالجاری، 3 رزمایش و 5 رزمایش تخصصی انجام شده است و در این رزمایش‌ها ضمن بالا بردن ظرفیت ارتش به مردم اطمینان‌بخشی می‌دهد و همچنین به کسانی هم که خیال خام در سر دارند هشدار جدی می‌دهد که در صورت هر گونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخ جدی و کوبنده نیروهای مسلح این کشور همراه خواهند بود.