همه می دانند که امریکا، اروپا و برخی کشورهای منطقه در خلق داعش و حمایت های مالی و سیاسی از آن دخیل بوده اند.

امریکا، اروپا و برخی کشورهای منطقه خالق داعش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس قوه قضائیه با طرح این پرسش که اساساً داعش را چه کسانی خلق کرده‌اند ودر چه محیط هایی پرورش یافته اند، گفت: همه می دانند که امریکا، اروپا و برخی کشورهای منطقه در خلق داعش و حمایت های مالی و سیاسی از آن دخیل بوده اند.


آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: گروه های تکفیری داعش و سلفی ها در پاریس دست به کار تروریستی بسیار فجیعی زده‌اند که این حرکت حتما محکوم است همان‌طور که مسئولان ما نیز به کرار در روزهای اخیر آن را محکوم کرده‌اند .

وی گفت: داعش و سلفی‌ها دست به کارهای تروریستی جدیدی زده اند و وارد مرحله جدیدی در کشتار یمن و لبنان شده اند به گونه ای که مردم و بی گناهان را در مساجد و محلات پرتردد شهرها به خاک و خون کشیده اند .

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آنان در پی ایجاد خلأهای قدرت در عراق و سوریه و برخی دیگر از کشورها بوده‌اند تا بتواند مطامع بسیار غیرانسانی خود را اجرایی و عملی کنند .

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در عراق دنبال تجزیه این کشور بودند، در یمن نیز جنایتی که سعودی‌ها مرتکب شدند در پی خلأهایی بودند تا اینکه داعش را به این کشور منتقل کردند و هم اکنون تعداد بسیار زیادی از گروهک تروریستی داعش به این کشور منتقل شدند که پیش از این نیز میدانی برای جولان گروهک تروریستی القاعده بود.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: همه این اقدامات در زیر سایه کشورهای مرتجع منطقه که از لحاظ سیاسی واقعاً مرتجع هستند و بویی از آزادی و دموکراسی نبرده اند صورت می گیرد البته همچنان مدعی اند که برای دفاع از حقوق مردم یمن دست به این کارها می زنند.