بانک مسکن اعلام کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه تسهیلات خرید مسکن خانه‌اولی‌ها در حالی از رکوردزنی بی‌سابقه در پرداخت تسهیلات خرید مسکن به این گروه از متقاضیان مصرفی بازار مسکن خبر داد که حجم ماهانه ثبت‌نام در این صندوق نیز طی دو ماه گذشته، به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

 تسهیلات خانه‌اولی‌ها رکورد زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ایزدی مدیر ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن ، گفت: نیمه اول امسال مجموعا دوهزار و 228 فقره تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان خانه‌اولی شهر تهران پرداخت شد که این میزان معادل بیش از نیمی از حجم کل تسهیلات پرداختی از محل این صندوق از خردادماه 95 تا پایان شهریور امسال بوده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای پرداخت تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا پایان تابستان امسال-بازه 16 ماهه- در مجموع پنج هزار و 33 فقره تسهیلات به متقاضیان خانه‌اولی ساکن پایتخت پرداخت شده است.

ایزدی تاکید کرد: این درحالی است که حجم پرداخت تسهیلات خانه‌اولی‌های شهر تهران در شهریورماه امسال، در یک رکوردزنی بی‌سابقه به بیش از 800 فقره تسهیلات افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش استقبال متقاضیان خانه‌اولی از ثبت‌نام در این صندوق، حجم تسهیلات پرداختی طی ماه‌های پیش‌رو روند صعودی خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: فروردین امسال، حجم تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به خانه‌اولی‌های شهر تهران معادل 118 فقره به ثبت رسید که این میزان در پایان تابستان حدود هشت برابر شد و به بیش از 800 فقره تسهیلات افزایش یافت.

مدیر بازاریابی بانک مسکن افزود: همچنین عملکرد شانزده ماهه صندوق پس‌انداز مسکن یکم در پرداخت تسهیلات به سپرده‌گذاران واجد شرایط این صندوق نشان می‌دهد حجم کل تسهیلات پرداختی به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور در پایان تابستان امسال به 16 هزار و 330 نفر رسید که بیش از نیمی از تسهیلات پرداختی طی شش‌ماهه اول سال‌ جاری به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح‌کرد: این در حالی است که حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم در دو ماه مرداد و شهریور 96 در یک رکوردزنی بی‌سابقه از مرز دو هزار فقره تسهیلات عبور کرد و به پرداخت دو هزار و 224 فقره تسهیلات در مردادماه و همچنین دو هزار و731 فقره تسهیلات در شهریورماه امسال منجر شد.

ایزدی گفت:همچنین طی شش‌ماهه اول امسال، مجموعا 9 هزار و 332 فقره تسهیلات پرداختی از مجموع 16 هزار و 330 فقره تسهیلات، کل تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور، پرداخت شد که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر پرداخت تسهیلات به متقاضیان در نیمه اول سال جاری است.

مدیر بازاریابی بانک مسکن گفت: شهریور سال گذشته تنها 676 فقره تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سپرده‌گذاران این صندوق در کل کشور پرداخت شد. همچنین کارنامه بیست و هشت ماهه ثبت‌نام متقاضیان در صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز از ثبت رکورد جدید در این صندوق طی شش ماهه اول امسال حکایت دارد.

منبع/ ایسنا