رئیس مرکز توسعه تجارت مالزی در آسیا و خاورمیانه گفت: مالزی آماده سرمایه‌گذاری در ایجاد نیروگاه خورشیدی 1000 مگاواتی در اصفهان است.

 آمادگی مالزی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد نیروگاه های خورشیدی در اصفهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  ریمی یعقوب در بازدید از پایون اصفهان در نهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس 2017) اظهار داشت: استان اصفهان دارای روزهای قابل توجه آفتابی است و می‌توان از این انرژی پاک برای تولید برق استفاده کرد.

وی افزود: کشورهای اروپایی در زمینه پنل‌های خورشیدی در مالزی سال‌هاست سرمایه‌گذاری زیرساختی انجام دادند و امروز مالزی در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در آسیا پیشروست.

رئیس مرکز توسعه تجارت مالزی در آسیا و خاورمیانه تأکید کرد: ایران از شمال تا جنوب و غرب تا شرق پتانسیل استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی را دارد و مالزی آماده سرمایه‌گذاری در این موضوع است.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان ایران می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاری مالزی را در بخش‌های مختلف انرژی و تکنولوژی فراهم سازد.

قاسم علی جباری تأکید کرد: همکاری اقتصادی استان اصفهان و مالزی می‌تواند با ایجاد نیروگاه خورشیدی در اصفهان وارد فاز جدیدی شود.

وی خواستار تسهیل نقل و انتقال بانکی بین بانک‌های مالزی و ایران شد و گفت: مشارکت بیمه و بانک‌ها می‌تواند فرایند سرمایه‌گذاری را سریع‌تر سازد.

نهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیئت‌های بین المللی مشارکت کننده و بازدید کننده از 25 کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کیش برپا شد.

استان اصفهان در قالب یک پاویون 300 متری به ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات پرداخت.