معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری و وزرای حمل و نقل 27 کشور دنیا در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح می شود.

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری آذرماه افتتاح می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد راستاد دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: چابهار دارای ظرفیت های تجاری و اقتصادی و ترانزیتی بالایی است و می تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.
وی بیان کرد: برای آماده سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است.
وی افزود: برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار مهمانان داخلی و خارجی از 27 کشور منطقه و شرکای اقتصادی ایران حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 650 طول موج شکن انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.
وی گفت: هم اینک کشتی های 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند و این مهم می تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالاهای اساسی و عمومی داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
منبع/ ایرنا