در پی رو نمایی از نسخه نماد اعتماد الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که عملکرد این نماد به حالت عادی برگشته است و کاربرانی که همچنان دچار اختلال هستند، می‌توانند با اعلام مشکل ظرف 24 ساعت اقدام به رفع مشکل کنند.

اختلالات نماد "اعتماد الکترونیک" برای خرید اینترنتی برطرف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسناچندی پیش سامانه نماد اعتماد الکترونیکی که به مثابه گواهی قانونی فعالیت کسب و کارهای الکترونیکی در فضای مجازی است، به خاطر تغییر پیمانکار زیرساختی این نماد دچار اخلال شده بود و رمضانعلی صادق‌زاده -رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- اعلام کرده بود که ممکن است تعدادی از سایت‌های فروش اینترنتی دچار اختلال در نماد اعتماد الکترونیکی‌شان شوند و در بعضی موارد این نمادها غیرفعال باشند و همچین صدور نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت‌هایی که اخیرا برای دریافت آن اقدام کرده‌اند، نیز بخاطر این تغییرات به تاخیر افتاد.

اما حالا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که از نسخه جدید سامانه نماد اعتماد الکترونیکی رونمایی شده و این نسخه کار خود را از 20 آبان ماه شروع کرده است و ارائه خدمات جدید علاوه بر خدمات متداول سامانه نماد اعتماد الکترونیکی از جمله اهداف این سامانه است که در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس اعلام این مرکز، کسب و کارهای الکترونیکی که به خاطر تغییرات نماد اعتماد الکترونیکی دچار اختلال شدند، می‌توانند با برقراری تماس با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ظرف 24 ساعت برای حل مشکل اقدام کنند. همچنین افرادی هم که اخیرا درخواست دریافت نماد اعتماد را داشتند و فرایند درخواست آنها با تاخیر روبرو بوده است، در روزهای آینده نماد خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، ظهور فضای الکترونیکی و در پی آن تجارت در فضای مجازی تغییرات چشمگیری در بازار تعاملات فراهم کرد ‌که الکترونیکی شدن اقتصاد و رشد فزآینده تجارت الکترونیکی نیز موجب رونق گرفتن کسب وکارهای الکترونیکی شده است که در این زمینه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که وظیفه ساماندهی فعالیت سایت‌های تجارت الکترونیکی را برعهده دارد از سال 1389 تاکنون اقدام به رونمایی از سه نسخه نماد اعتماد الکترونیکی کرده است.

نماد اعتماد الکترونیکی تنها مجوزی است که یک سایت می‌تواند در صورت داشتن آن اقدام به فروش از طریق اینترنت کند و در صورتی که این نماد در سایت‌های فروش اینترنتی غیرفعال باشد یا درج نشود، قطعا خرید از آنها خالی از اطمینان بوده و احتمال سوء استفاده را بسیار بالا می‌برد .