مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش نزدیک به ۲.۵ برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخلی (IP) و رسیدن به 15 ترابیت برثانیه ظرف یکسال آینده خبر داد.

ظرفیت اینترنت داخلی ۲.۵ برابر می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر ، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اولویتهای اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتقای این شبکه، از افزایش ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به 24 ترابیت و شبکه IP کشور از ۶.۸ به 15 ترابیت برثانیه تا یک سال آینده خبر داد.

وی با اشاره به هدفگذاری برنامه ششم توسعه برای رسیدن به ظرفیت 30 ترابیت برثانیه در ترانزیت ارتباطات بین الملل، گفت: ایران دارای مزیت جغرافیایی هاب منطقه ای زیرساخت است و با وجودی که کشورهای منطقه در این حوزه اقداماتی انجام داده اند اما هنوز برای ایجاد هاب منطقه‌ای فرصت باقی است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه ششم در حوزه ترانزیت و اجرایی کردن آن، شرکتی در این حوزه تشکیل می شود که از طریق بازاریابی منطقه ای و تمرکز در این حوزه به اهداف مدنظر برسیم.

عباسی شاهکوه با اشاره به بندهای ابلاغی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم انتصاب وی به سمت مدیرعامل شرکت زیرساخت، آزاد سازی فعالیتهای این شرکت را یکی از این وظایف عنوان کرد و افزود: در این حوزه تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه ای وارد نشود به سمت خصوصی کردن امور می رویم و به همین منظور در حوزه مکالمات بین الملل (Voice ) تا یک سال آینده اقداماتی برای آزاد سازی در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در سال های برنامه ششم توسعه، هر ساله بازار این حوزه باید رشدی معادل ۱۹.۴ درصد داشته باشد خاطرنشان کرد: بعد از 5 سال این بازار باید به رشد ۲.۵ برابری برسد و در حوزه زیرساخت تا پایان برنامه، 80 درصد خانوارها به شبکه پهن باند متصل شده و امکان ارائه اینترنت با سرعت 20 مگابیت برثانیه وجود داشته باشد.

وی نصب و راه اندازی پروژه انتقال و تدبیر، اجرای طرح IP ، افزایش ظرفیت ترانزیت و آزاد سازی صوت بین الملل و واگذاری فیبرتاریک را از برنامه های در دست اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود ظرفیت ترانزیت در حوزه بین الملل از ۱.۱ ترابیت در پایان آبان ماه به دوبرابر وضع موجود تا پایان سال آینده برسد.در بحث افزایش ظرفیت IP داخلی نیز با انجام پروژه های در دست اقدام از ظرفیت ۶.۸ ترابیت برثانیه به حدود 15ترابیت می رسیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ارتقای شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به 24 ترابیت تا یک سال آینده خبر داد و اظهار کرد : در حال حاضر در کشور حدود 66 هزار کیلومتر فیبرنوری وجود دارد که با افزایش 4 هزار کیلومتری تا یک سال آینده، شبکه فیبر زیرساخت به هم متصل و تکمیل می شود.