نتیجه مطاله توسط سه شرکت از میان پنج شرکتی که اطلاعات میدان نفتی شادگان را مطالعه کرده بودند ارائه شده است و به نظر می‌رسد این میدان یکی از میادینی است که تکلیف توسعه آن بر اساس مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب و نتایج حاصله از مطالعاتی که 5 شرکت بر روی میدان شادگان انجام داده‌اند تا پایان سال مشخص شود.

میدان نفتی شادگان در یک قدمی توسعه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، زاروبژ نفت روسیه، کنسرسیوم پرگس، شرکت تنکو، پاسارگاد و تات نفت روسیه پنج شرکتی هستند که طی یک سال اخیر با مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه میدان شادگان تفاهم نامه (MOU) امضا کرده بودند سه شرکت زاروبژ نفت، تات نفت و پاسارگاد نتایج مطالعات توسعه میدان نفتی شادگان را به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ارائه داده اند.

بر اساس آخرین اخبار اعلام شده، کنسرسیوم پرگس و شرکت تنکو نیز احتمالاً تا هفته آینده مطالعات خود را ارائه خواهند داد. پیش از این اعلام شده بود سعی می‌شود قرارداد توسعه میدان شادگان تا پایان سال امضا شود.

بر اساس مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب و نتایج حاصله از مطالعاتی که 5 شرکت بر روی میدان شادگان انجام داده‌اند و طرح توسعه موجود در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در نهایت طرح نهایی واحدی آماده و به شرکت‌هایی که مطالعه آن‌ها حداقل امتیاز فنی مورد نظر را کسب کرده است ارائه خواهد شد لذا این امر موجب خواهد شد که امکان برگزاری مناقصه در فرآیند انتخاب پیمانکار اصلح به وجود آید.

میدان نفتی شادگان که در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون واقع است در سال 1367 به بهره‌برداری رسید و هم اکنون از مخازن آسماری و بنگستان آن نفت تولید می‌شود.