رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست ویژه این کمیسیون برای بررسی نوسانات ارزی خبر داد.

توضیحات سیف به نمایندگان مجلس درباره نوسانات ارزی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از سیاست‌های دولت و بانک مرکزی در عدم مهار بازار ارز طی ماه‌های اخیر، گفت: متأسفانه نوسانات بازار ارز موجب شده، تا تولیدکنندگان با مشکلات متعددی رو‌به‌رو شوند.

وی نرخ موجود در بازار ارز را کاذب و موقتی دانست و اظهار داشت: نوسانت ایجاد شده و افزایش بی رویه نرخ ارز در ماه‌های اخیر، تأثیرات بلندمدتی بر تولید و نیز واردات مواد اولیه برخی محصولات بر جای می‌گذارد که پس از کاهش نرخ ارز نیز، نمی‌توان آن را کنترل کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست ویژه این کمیسیون با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی نوسانات ایجاد شده در نرخ ارز، خبر داد و افزود: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی بحران ایجاد شده در بازار ارز باشند، وضعیت اصلا مطلوب نیست؛ نگرانی جدی برای افزایش قیمت در کالاها وجود دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه گزارشی از وضعیت بازار ارز پس از استماع اظهارات مسئولان بانک مرکزی در این زمینه تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نشست با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، درباره نوسانات نرخ ارز، هفته آینده برگزار شود.