بازگشت مجدد سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال موجب شده تا قیمت بیت کوین برای اولین بار در طی بیش از 2 هفته گذشته به بالای 10 هزار دلار برسد.

بیت کوین دوباره 10 هزار دلاری شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  رویترز، در حالی که کاهش 70 درصدی ارزش بیت کوین نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در اواسط دسامبر موجب شده بود تا سرمایه گذاران در هفته های گذشته از این بازار خارج شوند، بازگشت مجدد سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال موجب شده تا قیمت بیت کویت برای اولین بار در طی بیش از 2 هفته گذشته به بالای 10 هزار دلار برسد.

مجموعه ای از اخبار بد از جمله افزایش سخت گیری های رگولاتورهای جهانی نسبت به بیت کوین موجب شده تا ارزش این ارزش دیجیتال در سال جاری میلادی کاهش قابل توجهی را شاهد باشد. همچنین خبرهایی از هک صرافی های ارزهای دیجیتالی منتشر شده که در آخرین مورد، چند هفته قبل حدود 532.9 میلیون پول مجازی از صرافی ارزهای مجازی کوینچک در توکیو سرقت شده است.

اولین پول دیجیتالی جهان همچنین از جو خودداری از ریسک پذیری حاکم بر بازارهای مالی از ابتدای سال جاری نیز تاثیر پذیرفته و موجب تضعیف این نظریه شده که نوسان قیمت بیت کوین به طور کلی رابطه مستقیمی با دیگر دارایی ها ندارد. اما در هفته های اخیر، احساس حاکم بر دارایی های پرریسک نظیر بازارهای بورس و بیت کوین بهبود یافته است.

توماس لی، مدیر موسسه مشورتی فانداستارت با توجه به 22 نوبت اصلاح قیمت بیت کوین از سال 2010 تاکنون، انتظار دارد ارزش این پول مجازی تا ماه جولای به رقم های بی سابقه جدیدی افزایش بیابد.

بر اساس این گزارش، ارزش هر بیت کویت در بورس بیت استامپ لوکزامبورگ تا 10 هزار و 234 دلار بالا رفت و در پایان معاملات دیروز با حدود 7 درصد رشد روزانه به 10 هزار و 123 دلار رسید.