بعد از افزایش قیمت بنزین در استرالیا، مردم این کشور از روز گذشته (جمعه) در اعتراض به این اقدام دولت از مراجعه به پمپ بنزین ها خوداری کردند.

پویش مردمی تحریم خرید بنزین در استرالیا به روز دوم رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  دیلی میل، از روز گذشته (جمعه) که دولت استرالیا قیمت هر لیتر بنزین را به 1.20 دلار افزایش داد، اکثر مردم این کشور با راه اندازی اعتصاب سوخت ملی از مراجعه به پمپ بنزین ها خوداری کرده و با گذشت یک روز از اجرایی شدن این قانون اکثر پمپ بنزین های استرالیا خالی هستند.
هم اکنون قیمت بنزین در استرالیا به 1.20 دلار ( قیمت دولتی 5100 تومان ) رسیده است در حالیکه این قیمت در سال گذشته 1.13 دلار ( 4700 تومان ) بوده است.
معترضین استرالیایی با ساخت شبکه های اعتراضی در شبکه فیس بوک از هم میهنان خود برای ملحق شدن به این نوع اعتراض و تحریم درخواست کمک کردند و سابرینا لامونت موسس شبکه اعتراضی مردم استرالیا طی درخواستی مردمی از دولت استرالیا خواست تا هر چه زودتر برای کاهش قیمت بنزین در کشور، مالیات عمومی لغو شود.
همچنین حرکت اعتراضی دیگر در شبکه فیسبوک علیه دو کشور سرمایه گذار بیریتیش پترولیوم و شرکت نفتی شل برای همکاری با دولت استرالیا برای بالابردن قیمت بنزین نیز راه افتاده است.
به گفته کارشناسان اقتصادی، رشد تقاضا در آمریکا، کاهش بیش از پیش دمای هوا و گسترش تنش های سیاسی بین الملل نقش مهمی در افزایش قیمت جهانی نفت داشته است.